Ранди Гейдж не е от типичните милионери, които ще срещнете. Това изглежда логично предвид ексцентричните „постижения“, които включва неговото CV.
Напуснал училище на ранна възраст, работел като мияч на чинии, лежал в затвора, на 30 години загубил цялото си имущество след като вторият му опит да отвори собствен ресторант се провалил.
Днес той е самоизграден мултимилионер, вярващ, че човек се ражда, за да стане богат, изобилието е лично право на всеки и че ключът към успеха се крие в целенасочено търсене на трудности и намирането на решение за тях.
В момента на първа страница на официалния му сайт стои снимка на Народния театър „Иван Вазов“ в постинг, озаглавен подходящо и за нашата история в България - „Търси предизвикателството“. Той описва страната ни като „красива“.
Най-блестящият период за България, нейната най-велика история, все още не е написана. Това бяха думите на Ранди Гейдж запитан какво смята за ситуацията в България, вследствие на първите си впечатления, няколко часа след като пристигна у нас.
Гейдж е в България по повод семинар, посветен на мрежовия маркетинг, който ще се проведе в събота, организиран от Visa Club.
Пред журналисти той каза, че през последните два месеца потребители от България буквално го „атакуват“ в социалните мрежи в очакване да се срещнат с него.
По думите му това показва скритото търсене, което съществува в България за информация по отношение на свободния частен бизнес и възможностите, които той предоставя.
Подобно е отношението и на хората в Русия, Казахстан, Македония, Хърватска – страните, които бяха част от социалистическия блок.
Хората искат да бъдат свободни. Усещам страстта на хората в България наистина да се сдобият с финансова независимост и да заживеят според принципите на свободния бизнес, каза той.
„Търсете предизвикателствата“
От това, което виждам в други страни, хората с подобен ентусиазъм наистина постигат невероятни успехи. Вярвам, че същото може да се постигне и тук, смята Гейдж.
На въпрос на Investor.bg за ролята, която новите технологии и електронната търговия играят върху потребителските навици, той каза, че светът никога няма да бъде същият след революционните промени на интернет.
Вече няма тайни. Компаниите ще се научат, че са „длъжни да станат прозрачни“, за да оцелеят в днешните условия. Вече крайните потребители общуват директно с производителите.
Старият модел на покупко-продажба вече не работи. Преди по веригата след като бъдат произведени стоките биваха транспортирани, след това имаше прекупвачи, мърчандайзери, посредници, търговци.
Всички тези паразитни звена вече не са необходими в днешната икономика, каза той. Затова има много огромни търговски вериги, които фалираха.
Ранди, който също така е автор на множество книги за успеха, консултант, лектор и коуч в областта на просперитета и маркетинга, сподели своя модел за успех.
Той е на мнение, че успехът се крие в способността да се намират предизвикателства и решения за тях.
„Искате да забогатеете? Намерете предизвикателство. Решете го. След това гледайте как хората с радост, любов и признателност ще ви обсипват с пари“, смята той.
За това обаче се изисква промяна в мисленето. Вместо да мислите какво искате, трябва да гледате на ситуацията от гледна точка на това как тя ще помогне на другите.
Търсете предизвикателствата. Повечето хора бягат от тях и се чудят защо живеят в нищета.