fallback

Търговията с луксозни стоки по света се възстановява

Разходите на китайците за луксозни покупки ще се увеличат през следващата година, активизират се брандовете от категорията достъпен лукс

08:58 | 03.12.17 г.

Търсенето на площи от търговците на луксозни стоки ще се засили през 2018 г. заради положителната ревизия на прогнозите за разходите на потребителите, посочва се в нов доклад на консултантската компания Savills.

Очакванията са оптимистични и за най-голямата група потребители на луксозни стоки – китайците. Това ще доведе до засилване на активността на търговците на луксозни стоки и на китайския пазар, както и пазарите с голям наплив на китайски туристи, прогнозират експертите.

До края на годината се очаква ръст на приходите на луксозните брандове от средно 6% и умерен растеж до 2020 г. от порядъка на 4-5%. Голяма част от този ръст е благодарение на възстановяването на разходите на китайските туристи.

Във фокуса на търговците обаче през следващата година се очаква да бъдат по-второстепенните пазари, които не са толкова развити в луксозния сегмент. Водещите целеви градове в Европа например са Франкфурт и Мюнхен, а водещите Париж и Мюнхен попадат в първите пет.

За САЩ доминират пазари като Маями и Лос Анджелис.

Търговията с луксозни стоки през 2017 г.

Забавящият се пазар през 2016 г. се отрази на откриванията на нови магазини през 2017 г., посочва се в доклада. Апетитът за нови обекти намаля през тази година.

До края на 2017 г. се очаква 350 нови магазина в луксозния сегмент да отворят врати спрямо 470 през 2016 г.

Най-много нови магазини се откриват в Европа, Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, но не и в Китай и Близкия изток, който пострада заради срива на цените на петрола.

През 2016 г. например в Китай и Близкия изток са открити 17% от всички новоотворили магазини в луксозния сегмент, докато през тази година делът им достига 9% от всички.

В Европа обаче през тази година този дял достига 38%, в Азиатско-тихоокеанския регион – 28%, а в Северна Америка – 20%.

Сред водещите градове с най-много открити нови магазини за луксозни стоки се нареждат Сингапур, Токио, Торонто, Лос Анджелис, Куала Лумпур, Париж, Лондон, Хонконг.

Разходите на наематели във водещите пазари на луксозни стоки обаче – например Лондон, Ню Йорк, хонконг и Париж, остават прекалено високи. Това все повече привлича ритейлърите към по-неразработени пазари като Мадрид, Сао Пауло, Торонто, Сеул и т.н.

Все по-активни на пазара са и брандовете от т.нар. достъпен лукс, макар и ултра луксозните марки да доминират на пазара. Магазините от по-достъпната категория заемат почти 45% дял от новите откривания на обекти спрямо 38,1% през 2016 г. Те се насочват най-вече към Париж, Лондон, Милано, Сингапур, Куала Лумпур, Хонконг, Ню Йорк – пазари, преситени от присъствието на брандове от най-високия сегмент на луксозния пазар.

Експанзията на търговците от категорията достъпен лукс ще продължи и догодина, прогнозират експертите. Основна тяхна цел ще продължат да бъдат водещите пазари на луксозни стоки по света.

Потенциалът на европейския инвестиционен пазар

Лондон и Париж си остават най-атрактивните пазари заинвеститорите и ритейлърите въпреки по-високите разходи за покупка и наем и ниската доходност. Пазарите в двата града са големи, те са и сред най-популярните туристически дестинации в света, а и са с висока прозрачност и защита на наемателите и инвеститорите, посочва се в доклада.

От водещите пазари с висока атрактивност се отличават още Милано, Барселона, Виена и други.

Сред по-малките привлекателни пазари се откроява Мюнхен - сравнително малък и компактен пазар, но с добри перспективи пред инвеститорите по отношение на доходността.

Подобни условия предлага и Мадрид, както и Берлин и Франкфурт.

Същевременно Будапеща предлага на инвеститорите имоти с най-висока доходност и добри перспективи пред развитието на международния туризъм. Подобна е ситуацията в Лисабон, Дюселдорф, Амстердам и Дъблин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:40 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още