fallback

Турция, Дубай и Русия остават най-активните пазари за строителство на молове

До края на годината и през 2018 г. се очаква в Европа, Близкия изток и Африка да бъдат завършени по около 5 млн. кв. м нови търговски площи

11:39 | 02.11.17 г.

Турция, Дубай и Русия са водещите пазари в Европа, Близкия изток и Африка за строителство на търговски центрове, макар и темповете на строителство да се забавят, показват данни на консултантската компания CBRE.

Като цяло пазарите на търговски площи в Източна Европа са по-активни в строителството на шопинг центрове от тези в Западна Европа, където преобладават разширенията и ремонтите на съществуващи молове, посочва се в доклада на компанията.

През първата половина на годината общият обем на завършените търговски площи в Европа, Близкия изток и Африка достига 1 млн. кв.м. Още 11,1 млн. кв.м са в процес на изграждане, сочи статистиката. Обемите отчитат спад от 10,7% на годишна база.

До края на годината се очаква в региона да бъдат завършени почти 5 млн. кв.м търговски центрове. Прогнозите са обемите да се запазят и през 2018 г., въпреки че се очаква драматично забавяне на строителството на търговски площи в Турция.

Турция, Дубай и Русия – геополитиката не спира инвестициите

Към момента Турция е лидер на пазара на търговски площи в Европа, Близкия изток и Африка с 2,2 млн. кв.м молове в процес на строителство. Геополитическото напрежение и засилването на икономическата несигурност засега не се отразяват на пазара на търговски имоти.

Търсенето на търговски площи във водещите шопинг центрове в страната остава силно на фона на стабилизирането на наемите през тази година. Все пак обаче се наблюдава увеличение на отложените и спрени проекти, но въпреки това през първата половина на годината са завършени почти 300 хил. кв.м нови площи.

Вторият най-активен пазар в региона е Обединените арабски емирства (ОАЕ) и по-конкретно Дубай, тъй като строителството в емирството формира три четвърти от строителството в цялата страна. Общият обем на търговските площи в строеж е малко под 2 млн. кв.м, показват данните на компанията.

Заради концентрацията на молове в емирството шопинг центровете се опитват да се специализират, за да се отличават един от друг. Един от моловете в строеж в момента например – Meydan One Mall, ще предложи на посетителите си над 100 магазина за различни храни и напитки, както и най-голямата ски писта на закрито.

Търговският сектор в Дубай обаче също показва признаци на забавяне заради устойчивия натиск върху икономиката, забавянето на ръста на туризма и засилващото се предлагане на площи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:08 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още