fallback

Заведенията за хранене - ключът към бъдещето на моловете

Разходите за храна ще се увеличават през следващите 10 години, хората търсят нови преживявания, което води и до нови формати на заведенията

16:17 | 05.07.17 г. 3

Бързият ръст на потребителските разходи за хранене е довело до увеличаване на избора от заведения за хранене в търговските центрове в глобален мащаб. В някои молове делът на заведенията дори надвишава 20% от отдаваемата им площ, сочи доклад на консултантската компания Cushman & Wakefield.

Експертите очакват разходите за хранене на потребителите да продължат да се увеличават през следващите 10 години. Засилва се и желанието на потребителите да подобрят преживяването си при пазаруване чрез социални развлекателни събития. Затова подходящият микс от заведения в търговските центрове вече се оказва ключов за успеха им, се посочва в доклада.

И в четирите глобални региона – Европа, Америка, Азиатско-тихоокеански и Африка и Близък изток, се очаква ръст на разходите за хранене на потребителите през следващите 10 години. Най-силни повишеният се прогнозират в Азия и Близкия изток.

Потребителските разходи и в двата региона се смята, че ще се увеличат повече от два пъти до 2027 г. Прогнозите сочат още, че средногодишният ръст на разходите за храна ще достигне 7,4% и в двата региона.

Европа и Америка са по-зрели пазари, поради което не се очаква чак толкова силен ръст. Увеличението на потребителските разходи се смята, че ще бъде съответно 4,9% и 5,5%.

В рамките на Европа най-силен ръст на потребителските разходи и разходите за хранене се очаква в Турция със среден темп от 8,8% през следващите 10 години. Основен двигател на растежа са младите хора, които продължават да харчат въпреки политическите рискове.

Според прогнозите пазарите в Централна и Източна Европа и по-специално Румъния, България и Полша също ще запишат силен растеж на потребителските разходи и разходите за хранене в бъдеще.

Най-големият пазар за заведенията в Европа през 2016 г. е Испания, се посочва в доклада. Потребителските разходи за хранене в страната достигат 117 млрд. евро, изпреварвайки разходите дори на най-големите икономики в региона – Германия, Франция и Великобритания.

На фона на увеличението на разходите обаче нарастват и очакванията на клиентите. Заведенията за бързо хранене с обикновени места за сядане постепенно отпадат. Наемодателите все повече търсят разнообразие и други концепции, засилва се търсенето и на по-концептуални идеи на пазара. Такива например са заведенията, които комбинират ресторанти с кафенета и пекарни или продават и други продукти, свързани с кулинарията. Някои от тях развиват и готварски школи.

Понастоящем само една шепа международни играчи развиват такива формати и има място за навлизането на нови пазарни участници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:14 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още