fallback

Лондон остава водещ пазар на търговски площи в Европа

Мобилните устройства са основен двигател на промените в ритейла през последните години според глобален консултант

14:57 | 12.04.17 г.

Лондон запазва позициите си на водещ търговски център на Европа, посочва се в последния доклад на консултантската компания Colliers за пазара на търговски площи в Европа.

Пазарът на търговски площи в Лондон остава най-скъпият, но и най-предпочитаният от международните брандове, като в сегмента на търговските улици записва и най-силен ръст на цените през миналата година, показват данните на компанията.

За тази година обаче очакванията на експертите са ръстът на наемите да се забави заради повишението на инфлацията. Запазват се прогнозите за значително търсене на търговски площи и от местни, и от международни търговски марки, както и за ръст на разходите на чуждестранните посетители на британската столица заради обезценяването на лирата.

„Търговците все още са фокусирани върху намаляване на разходите, оборотите продължават да бъдат недостатъчно стабилни и се очаква краткосрочните договори за наем с по-гъвкави условия (например такива, обвързани с размера на оборота) да стават по-популярни“, коментира Пол Соубър, директор търговски площи в Colliers за Европа, Близкия изток и Африка.

Пазарен лидер

Наемите на първокласни търговски центрове в Лондон отчитат 2% ръст през 2016 г. до 316 евро на кв.м годишно, показват данните на компанията. Наемните равнища на площите по търговските улици записват ръст от 48% през 2016 г. спрямо 2015 г. до 1 562 евро на кв.м годишно, което е и най-силното увеличение от водещите европейски пазари, отчита още компанията.

С 4,4% годишен ръст на потребителските разходи Лондон е и на едно от челните места по този показател. Лидер е Истанбул с 5,2% увеличение, а на второ място е Дъблин с 4,6%.

Същевременно покупателната способност на населението в британската столица също е сред най-високите от водещите европейски пазари – 28 314 евро за 2015 г. Единствено Мюнхен изпреварва Лондон по този показател с 29 085 евро. Следва Стокхолм с малко под 25 хил. евро.

Париж остава вторият най-скъп пазар на търговски площи в Европа с годишен наем от 208 евро на кв.м за търговските центрове и 1 250 евро за водещите търговски улици.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:20 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още