Около 40% от посетителите на търговските центрове избират мол на базата на възможностите за хранене в него, а не заради другите магазини. От тях 60% редовно се хранят в близките търговски центрове, които посещават.
Това показват резултатите от проучване на инвестиционната и консултантска компания ECE Projektmanagement сред 2 500 посетители и наематели в молове.
В България ЕСЕ оперира един търговски център – Serdica Center в София, който отвори врати през 2010 г.
„Вече ни беше известно, че храненето е важно за клиентите. Фактът обаче, че за толкова много хора опциите за хранене са най-важните при избора на търговски център е изненада. Ресторантите променят един търговски център и от място за пазаруване той се превръща в място за прекарване на времето“, коментира Йоанна Фишер от ЕСЕ.
Заведенията за хранене са и елементът, който отличава шопинг центровете от пазаруването онлайн, допълва компанията.
Резултатите от анкетата сочат, че 44% от участниците държат на кафето и специалитетите с кафе, а 37% - на азиатската храна. Малко над една трета от анкетираните заявяват, че за тях най-важни са възможностите за бързо хранене, 27% предпочитат сандвичи, а 26% изтъкват италианската храна.
От ЕСЕ са удвоили броя на заведенията за хранене в търговските центрове на компанията за 10-годишния период от 2004 до 2014 г. В новооткритите центрове ресторантите заемат площ от 10-12% от общите отдаваеми площи спрямо 5% в по-ранните проекти.
От 2010 г. насам площта на заведенията за хранене от общата площ на моловете на ЕСЕ в Германия достига 38%. Очакванията на компанията са площите със заведения за хранене да продължат да се увеличават, особено в по-старите шопинг центрове.
В търговските центрове на ЕСЕ в момента има над 1 500 търговци на храни и напитки. Над три четвърти от тях биха препоръчали центровете, в които имат обекти, на други играчи от ресторантьорския бранш заради високия брой посетители, техническото състояние на моловете и синергията с другите търговски обекти, сочат резултатите от проучването.
Данните разкриват още, че две трети от анкетираните определят микса от наематели в кътовете за хранене като добър или много добър. Над три пети от участниците в проучването прекарват в кътовете за хранене повече от 15 минути. Заведенията в търговските центрове продават среднодневно по 223 ястия.