Токио е бил най-предпочитан за експанзия от глобалните вериги през 2014 г. въпреки смесените сигнали, които изпраща икономиката на Япония на инвеститорите, и увеличението на данъка върху продажбите, сочат данните на консултантската компания CBRE.
През миналата година японската столица е привлякла 63 нови бранда, с което оглавява класацията на компанията. Най-активни на пазара в града са луксозните брандове, а желанието им да навлязат на пазара доведе и до ръст на наемите на търговски площи в града, посочва се в доклада на компанията.
В топ 15 присъстват основно азиатски градове. Втората позиция е за Сингапур с 58 нови бранда, а третата – за Абу Даби с 55. Следват Тайпе (49), Дубай (45) и Хонконг (45).
Москва заема седмата позиция в класацията, като е лидер за Европа с 41 нови бранда, които са навлезли на пазара през миналата година. Осмото място е за Париж с 40 бранда, а на девето е Пекин с 39.
В топ 15 попадат още Доха, Берлин, Торонто, Манила, Щутгарт и Истанбул, като няма други градове от Европа.
За района на Централна и Източна Европа най-атрактивна за търговците е Варшава. Столицата на Полша е привлякла 16 нови бранда през 2014 г., като се очаква тази година да е още по-силна за търговския пазар.
Будапеща също се очертава като желана дестинация за световните търговски вериги. През миналата година градът е привлякъл 7 нови бранда.
Европа обаче е най-желаната дестинация за експанзия на глобалните търговски вериги от среден клас, докато фокусът на луксозните брандове са Азия и Америка. Веригите от среден клас са и най-активни, що се отнася до експанзията.
По страна на произход най-мащабни са плановете за разширяване на търговците от САЩ, следвани от веригите от Италия, Великобритания, Франция и Испания.
Същевременно Лондон задържа лидерската си позиция като най-интернационалната шопинг дестинация. Близо 60 на сто от глобалните търговски вериги са представени в британската столица, отчитат експертите. Точно заради интернационалния характер на пазара в Лондон през миналата година там са навлезли само 12 нови бранда.
Като втория най-международен пазар в света Дубай затвърждава позициите си, следван от Шанхай на трето място.
Световните търговски вериги продължават да развиват плановете си за експанзия и се насочват към значително по-широк кръг от локации, пише в доклада на компанията. От 164-те проучени за целите на доклада пазари на половината са навлезли поне по пет нови ритейлъра през миналата година.