fallback

Социалните медии като катализатор на китайските инвестиции в имоти

През миналата година китайските купувачи са инвестирали над 13,5 млрд. долара в имоти в чужбина, според глобален консултант

17:04 | 25.04.14 г.

За някои китайски инвеститори първата стъпка към изливането на милиони долари в имоти на другия край на света е като поръчката на тениска онлайн – на един клик разстояние, пише Ройтерс.

Социалните медии и мрежи са катализатор на процеса – свързват китайските купувачи с брокери в чужбина. През втората половина на 2013 г. трансакции за поне 1,1 млрд. долара се приписват на Juwai.com – най-големият портал за имоти, предназначен за китайските купувачи, които търсят недвижимост в чужбина.

Не е ясно обаче точно колко сделки са приключили благодарение на подобни портали.

Хонконг и Сингапур дълго време привличаха китайски инвеститори, но все повече от тях се насочват към други водещи световни пазари като Ню Йорк, Лондон и Сидни. Китайците изпревариха руснаците и вече са най-голямата група купувачи на апартаменти в Манхатън, поне според брокери, които оперират в района.

През миналата година китайските купувачи са инвестирали над 13,5 млрд. долара в имоти в чужбина. За сравнение, година по-рано сделките са били на стойност 6,3 млрд. долара, сочат данни на консултантската компания Savills.

Социалните платформи в Китай, като QQ, WeChat и Weibo, са изключително популярни сред по-младите купувачи на имоти. „Социалните медии са познати на купувачите, а и незабавно свързват хората един с друг без излишни формалности“, коментира Джоел Гуудрич, брокер от Сан Франциско, специализиран в сферата на луксозните имоти.

Гуудрич и партньорът му в Ню Йорк например са се свързали чрез Juwai.com с китайски бизнесмен. Клиентът им е предоставил бюджет от 100 млн. долара за инвестиции в имоти в Ню Йорк. Тримата поддържат комуникация през QQ Chat, а купувачът планира да посети Ню Йорк, за да види опциите, които му се предлагат.

По принцип Китай контролира трансакциите с чужда валута. Физическите лица могат да обменят юани на стойност максимум 50 хил. долара годишно. Компаниите обаче имат по-голям лимит, от който се възползват доста хора с помощта на фалшиви фактури.

Сайтът Juwai.com е създаден преди две години и половина. Първоначално основни клиенти са били хора, които искат да живеят в САЩ, но ситуацията вече е различна и повечето китайци, които го посещават, търсят имот в чужбина с цел инвестиция. Купувачите се интересуват от цените и възможностите за запазване и увеличаване на капитала, потенциалната доходност, както и данъците.

Soufan.com е друг такъв сайт, собственост на Sina Corp. Други популярни портали са Meiaoju.com и Auproperty.com.au, като всичките работят на базата на еднакви бизнес модели – играят ролята на посредници между китайските купувачи и брокерите в чужбина.

Много китайски брокерски агенции пък се опитват да си намерят чуждестранни партньори, за да се възползват от нарастващия интерес на купувачите на имоти от континентален Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:38 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още