fallback

Класическите магазини все още устояват на онлайн конкуренцията

Потребителите в Европа повече предпочитат да пазаруват в центровете на градовете и в местни градски магазини

17:00 | 25.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Въпреки съществения ръст на онлайн търговията, повечето европейци все още предпочитат да пазаруват в местните магазини и градските центрове, отколкото в интернет или в големите крайградски търговски комплекси, посочва се в нов анализ на консултантската компания CBRE, който се базира на изследване на потребителските навици.

Компанията е анкетирала над 10 хил. души в Европа, за да разбере как и къде предпочитат да пазаруват.

Въпреки безпрецедентно ниво на достъп на потребителите до интернет и продължаващият ръст при онлайн търговията, повечето от потребителите не са изразили намерение за радикална промяна на навиците им за пазаруване през следващите години.

По-голямата част от анкетираните посочват, че все още не са овладели напълно всички съвременни дигитални инструменти. Две трети от тях заявяват, че цената на стоките, чистотата, сигурността и удобството са най-важните фактори, които влияят на избора им за място на пазаруване. Наличието на забавления и места за отдих се счита за важно от една трета от участниците в проучването, като делът на по-младите потребители, които го определят като важен фактор, е над половината от тях.

Въпреки конкуренцията на търговските улици и крайградските търговски центрове, градските магазини и търговски центрове и търговските улици продължават да са предпочитан вариант за пазаруване от европейските потребители, така че физическите магазини продължават да играят ключова роля в новата реалност на мултиканална търговия.

Местните магазини и градските центрове са най-предпочитани за покупки на облекло – потребителите ги посещават с такава цел средно веднъж месечно, сочат резултатите от анализа, докато за крайградските търговски центрове средната честота на посещения е веднъж на 6 седмици.

Близо 80% от европейците предпочитат да пазаруват модни стоки в центровете на градовете, като в Западна Европа числото достига дори 90%.

Обхватът на търговците на дребно, размерът на магазините им, както и предлагането на пълна гама от стоки също са високо в списъка с приоритети на потребителите.

Резултатите сочат още, че 54% от потребителите използват кола, за да посетят градските центрове, когато пазаруват. Около една трета от пътуванията до други градски магазини също се осъществяват с автомобил, което предполага, че наличието на достатъчно паркоместа също е определящ фактор за избора на шопинг дестинация.

Що се отнася до онлайн пазаруването, две трети от потребителите, които са купували стоки по интернет, предпочитат доставката да бъде направена до дома им. Три четвърти от тях обаче заявяват, че при покупката на дрехи за тях е важно да отидат до физически магазин и да видят стоката преди да я заявят онлайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:13 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още