fallback

Размерът има значение за успеха на мола

Сам по себе си обаче той не може да гарантира успех; броят на потенциалните потребители и социално-икономическите фактори са по-важни от размера, сочи анализ

11:49 | 19.05.11 г. 4
Автор - снимка
Създател

Моловете в извънградските райони са по-зависими от размера. Снимка: sxc.hu

Може ли размерът на един търговски център да бъде показател за бъдещия му успех? Вярно ли е, че по-големите търговски центрове винаги са по-успешни от по-малките? Има ли разлика във форматите на търговските центрове и типа локация?

Инвеститорите и предприемачите в Европа все по-често си задават такива въпроси, но досега нямаше задълбочено проучване, което да даде отговор.

Международният съвет за търговските центрове (ICSC) е започнал анализ, базиран на данните от 72 търговски центъра в Европа, сочи информация, предоставена от ICSC на Investor.bg.

Резултатите показват явна връзка между размера и успешното представяне на мола, като размерът става значително по-важен, що се отнася до разграничение между различните видове молове на различни локации.

Въпреки това старата максима от пазара на имоти „локация, локация, локация“ и по-важно потенциален пазар от потребители в радиус около мола, както и социално-икономическите фактори, са значително по-важни от размера.

Според заключенията на проучването размерът е от значение особено за моловете, разположени в извънградските райони. Като цяло градските молове са в по-малка степен зависими от размера, а потребителите гледат на тях като част от цялостната среда на широкия градски център.

Извънградските молове обаче са облагодетелствани от от допълнителна търговска площ, в която могат да бъдат разположени развлекателни и други обекти. Такива молове отчитат средно 1,72% по-високи нетни приходи на единица площ годишно в сравнение със съпоставими на тях молове, които не разполагат с тези допълнителни обекти. Това може да бъде показател, че извънградските центрове се нуждаят от допълнителни подпомагащи фактори, за да бъдат по-успешни.

Един от най-провокативните резултати на проучването бе динамиката в областта на безработицата сред потенциалните потребители на търговския център, която е решаваща за успеха на мола. Хора, загубили своята работа, преосмислят своите модели на пазаруване, когато имат по-малко разполагаеми доходи. Това е още по-забележимо в страни с по-слаба социална система като Испания, Португалия и Италия.

Добре балансираният микс от наематели, съобразен с нуждите на потребителите, се смята, че е решаващ за успеха на търговския център.

Проучването задава въпроса дали ключовите наематели имат взаимовръзка с ръста на дългосрочните нетни приходи от наем. Един от важните резултати се крие във връзката между броя на модните наематели и представянето на мола. Оказва се, че за търговските центрове е добре да предлагат множество модни марки.

Въпреки че размерът сам по себе си не може да гарантира високи резултати за мола, той може да улесни други значими фактори. Такъв е например привличането на модни марки, които са от директно значение за успеха.

Също така по-големите центрове предлагат по-голям асортимент, по-големи общи и развлекателни площи, предоставяйки благоприятна социална среда. Тези допълнителни пространства позволяват провеждането на промоционални събития, които привличат и задържат допълнителни посетители, сочи също проучването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още