Как ще изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в пътната инфраструктура в София е въпрос, който вълнува столичани. Investor.bg публикува схеми на съоръженията.
През тази година ще започне изграждането на две кръстовища на две нива в София, като за първото - кръстовище в кв. Младост, вече има договор с Трейс груп холд АД. Това кръстовище ще свърже бул. Сахаров с ул. Св. Киприян с мост над бул. Андрей Ляпчев.
Второто кръстовище на две нива ще е на бул. Иван Евстатиев Гешов и ул. Георги Софийски, като строежът му се планира да започне през тази година.
Планира се изграждането на много такива съоръжения, защото на практика те са нужни на всяко по-голямо кръстовище. Например на бул. Цариградско шосе те са 6 (с бул. Пейо Яворов, при ул. Александър Жендов, на 4-ти километър, на 7-ми километър, при кв. Горубляне и на Околовръстно шосе). Те превръщат Цариградско шосе в столичната вътрешноградска магистрала.
На южната дъга на околовръстния път вече са изградени четири такива кръстовища (новите са на отбивките за Симеоново, Драгалевци и при Младост 4 и старото на отбивката за Бояна). Други кръстовища на две нива на Околовръстен път са с Цариградско шосе, при Казичене, с Ботевградско шосе и с Кремиковско шосе. В процес на изграждане е кръстовище на две нива между Околовръстен път, пътя за Банкя, магистрала Люлин и отбивка за бул. Добринова скала. Кръстовищата на две нива, които са готови или в процес на строителство, са общо 9 само на околовръстното.
Подобни съоръжения има и на гара Подуяне, ул. Черковна и бул. Данаил Николаев, мостът Чавдар, надлез Надежда, на Ботевградско шосе и бул. Владимир Вазов, на бул. Владимир Вазов и ул. Бесарабия, на бул. Владимир Вазов и ул. Резбарска, на бул. Владимир Вазов и ул. Витиня, на бул. Сливница и ул. Крум Стоянов.
Общо на бул. Владимир Вазов има 5 такива кръстовища, ако в сметката се включи и мостът Чавдар (началото на бул. Дондуков).
По бул. Данаил Николаев има 3 такива кръстовища (пътен възел Подуяне, ул. Черковна (само в посока Подуяне) и мостът Чавдар).
По бул. Ботевградско шосе също са три, а именно Подуяне, с бул. Владимир Вазов и с Околовръстен път.
На бул. Иван Гешов в момента има кръстовище на две нива с бул. Цар Борис III, но се планират още две в съседство - при ул. Г. Софийски и при бул. Бългрия. Удобство носи и бул. Брюксел, който осигурява транзитно преминаване над квартал Дружба.
Общо кръстовищата на две нива в София са 24 (без бул. Брюксел), включително детелината на магистрала Люлин и Околовръстен път.
Планове има и за две нови кръстовища на две нива на бул. Пейо Яворов (след това с бул. Цариградско шосе) и на следващите две кръстовища с бул. Драган Цанков (телевизионната кула) и с бул. Стоян Михайловски (Симеоновско шосе - ул. Св. Наум).
Предвиждат се и кръстовища на две нива при Лъвов мост, при Бакърена фабрика, както и при съединението на булевардите Александър Малинов, Андрей Ляпчев и Андрей Сахаров в квартал Младост.
Предвижда се също така на второ ниво да бъдат качени трамваите на Петте кьошета.
В последните години в столицата бе осъществено разширение на ул. Опълченска от Ал. Стамболийски до бул. Т. Александров, което превърна улицата в трилентова почти по цялата й дължина.
На кръстовищата при Пирогов и между Дружба 2 и Горубляне пътната маркировка бе преначертана и там, където преди това имаше 2 платна, вече има 3, което значително улеснява трафика.
Основното подобрение в София обаче си остава първият лъч на метрото, който осезаемо намали трафика по булевардите Царица Йоана, Тодор Александров, Сливница, Цар Освободител, Цариградско шосе и Драган Цанков.
Разширението на първия лъч до Цариградско шосе ще обхване и живущите в кварталите Младост 1А и Младост 3 и ще улесни достъпа до Младост 4 и Дружба 1 и 2.
Пускането в експлоатация на втория лъч на метрото между кварталите Надежда и Лозенец се очаква да облекчи трафика по много булеварди и улици като Ломско шосе, Скопие, Константин Величков, Опълченска, Мария Луиза, Васил Левски, Георги Раковски, Евлоги Георгиев и Черни Връх.
Други планирани подобрения в столичната инфраструктура са продълженията на първия метродиаметър до Летище София и квартал Младост 4, връзка от бул. Брюксел до терминал 2 на Летище София, продължение на магистрала Хемус от околовръстното до пътен възел гара Яна, разширение на южната дъга на околовръстното шосе от кв. Младост 4 до Симеоновско шосе, разширение на северната дъга на околовръстното шосе, както и пробив на бул. Данаил Николаев до Централна гара (от Сточна гара до Централна гара).
Предвижда се и леко метро от кв. Княжево (по маршрута на трамвай 5 по бул. Цар Борис III) до квартал Васил Левски.
Един от проблемите, които остават пред транспорта в София, е тунелът за Люлин на бул. Царица Йоана, който ще поеме и част от трафика от магистрала Люлин.
След двете нови кръстовища на две нива на бул. Пейо Яворов, проблем със задръстванията ще остане на кръстовището на продължаващия го булевард Никола Вапцаров и бул. Черни връх.
Вижте схеми на направените и предвижданите подобрения в столичната инфраструктура.
преди 13 години Върха на безочието е да се приравнят по технически параметри кръстовищата на Околовръстното и Черни връх и това на Симеоновско шосе с Околовръстното. Второто кръстовище е провал от инженерно технически аспект. То е апотеоз на конструкторското безсилие похарчиха се десетки милиони лева за него но не върши никаква работа. Всеки божи ден задръстването в посока запад изток за слизане и завиване към града по Симеоновско шосе е километрично и сутрин между 8,00 и 10,30 се чака поне 15 минути да се направи ляв завой. Хвърлени грешни пари на вятъра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В София спешно трябва да се направи нещо относно транспорта от и за летището. Метрото ще е най-доброто решение, но докато то се изгради трябва да се пуснат поне някакъв тип shuttle bus, които да водят до центъра и от там и до централна гара. Не може единственият избор за човек идващ от чужбина да са лудите таксиджии, които са чудят какъв номер да ти извъртят, за да вземат повече пари, или да трябва да смениш два автобуса от изключително мръсния градски транспорт до централна гара. Не знам и не съм бил в друга европейска столица, където няма директна връзка между летище и централна гара или централна автогара. Все пак не всички пристигащи на летище София са от София или имат познат с кола да ги вземе. Първото впечатление за София от летището е ужасно (като човек живеещ в чужбина и не от София го казвам). Това трябва да се промени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Правителството трябва да приеме закон според който, 50 % от събраните данъци да отиват в София. Даже може и 60%. И по този начин по бързо да се построят пътища за нас столичани, Защото тук се работи най-много. Тук се изкарва достатъчно за провинцията. Когато ние станем добре и провинцията ще стане добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Много от натоварените кръстовища в София могат просто да бъдат разширени - така бръзо и лесно ще се облекчи трафикът, но нали въпросът е да се "усвои" сухото? Срециално за бул. Академик Гешов - изграждането му в този му вид е типическа демонстрация за късогледството на ръководството на градът ни - броени години след построяването му, мутрозапушването по него е пълно.Друг пример не просто за късогледство, а за отчайваща тъпота, е т.нар. "леко метро" (тоест някакъв вид наземен трамвай) по на практика най-перспективната линия в по-дългосрочен план - свързваща североизточният район (накъдето ще се разраства София и където е площадката на Кремиковци - бъдещата естествена логистическа и индустриална база на София) с центърът и оттам с и сега презастроените югозападни райони на градът, да не говорим, че Княжево е най-близката точка до Перник - естественият град-сателит на София, до който разстоянието е 9 км. Помислете, свързване на София и Перник с метро какъв ефект би имало и за града. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Дано по-скоро се няправят! Това много ще помогне на движението. отговор Сигнализирай за неуместен коментар