Как ще изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в пътната инфраструктура в София е въпрос, който вълнува столичани. Investor.bg публикува схеми на съоръженията.
През тази година ще започне изграждането на две кръстовища на две нива в София, като за първото - кръстовище в кв. Младост, вече има договор с Трейс груп холд АД. Това кръстовище ще свърже бул. Сахаров с ул. Св. Киприян с мост над бул. Андрей Ляпчев.
Второто кръстовище на две нива ще е на бул. Иван Евстатиев Гешов и ул. Георги Софийски, като строежът му се планира да започне през тази година.
Планира се изграждането на много такива съоръжения, защото на практика те са нужни на всяко по-голямо кръстовище. Например на бул. Цариградско шосе те са 6 (с бул. Пейо Яворов, при ул. Александър Жендов, на 4-ти километър, на 7-ми километър, при кв. Горубляне и на Околовръстно шосе). Те превръщат Цариградско шосе в столичната вътрешноградска магистрала.
На южната дъга на околовръстния път вече са изградени четири такива кръстовища (новите са на отбивките за Симеоново, Драгалевци и при Младост 4 и старото на отбивката за Бояна). Други кръстовища на две нива на Околовръстен път са с Цариградско шосе, при Казичене, с Ботевградско шосе и с Кремиковско шосе. В процес на изграждане е кръстовище на две нива между Околовръстен път, пътя за Банкя, магистрала Люлин и отбивка за бул. Добринова скала. Кръстовищата на две нива, които са готови или в процес на строителство, са общо 9 само на околовръстното.
Подобни съоръжения има и на гара Подуяне, ул. Черковна и бул. Данаил Николаев, мостът Чавдар, надлез Надежда, на Ботевградско шосе и бул. Владимир Вазов, на бул. Владимир Вазов и ул. Бесарабия, на бул. Владимир Вазов и ул. Резбарска, на бул. Владимир Вазов и ул. Витиня, на бул. Сливница и ул. Крум Стоянов.
Общо на бул. Владимир Вазов има 5 такива кръстовища, ако в сметката се включи и мостът Чавдар (началото на бул. Дондуков).
По бул. Данаил Николаев има 3 такива кръстовища (пътен възел Подуяне, ул. Черковна (само в посока Подуяне) и мостът Чавдар).
По бул. Ботевградско шосе също са три, а именно Подуяне, с бул. Владимир Вазов и с Околовръстен път.
На бул. Иван Гешов в момента има кръстовище на две нива с бул. Цар Борис III, но се планират още две в съседство - при ул. Г. Софийски и при бул. Бългрия. Удобство носи и бул. Брюксел, който осигурява транзитно преминаване над квартал Дружба.
Общо кръстовищата на две нива в София са 24 (без бул. Брюксел), включително детелината на магистрала Люлин и Околовръстен път.
Планове има и за две нови кръстовища на две нива на бул. Пейо Яворов (след това с бул. Цариградско шосе) и на следващите две кръстовища с бул. Драган Цанков (телевизионната кула) и с бул. Стоян Михайловски (Симеоновско шосе - ул. Св. Наум).
Предвиждат се и кръстовища на две нива при Лъвов мост, при Бакърена фабрика, както и при съединението на булевардите Александър Малинов, Андрей Ляпчев и Андрей Сахаров в квартал Младост.
Предвижда се също така на второ ниво да бъдат качени трамваите на Петте кьошета.
В последните години в столицата бе осъществено разширение на ул. Опълченска от Ал. Стамболийски до бул. Т. Александров, което превърна улицата в трилентова почти по цялата й дължина.
На кръстовищата при Пирогов и между Дружба 2 и Горубляне пътната маркировка бе преначертана и там, където преди това имаше 2 платна, вече има 3, което значително улеснява трафика.
Основното подобрение в София обаче си остава първият лъч на метрото, който осезаемо намали трафика по булевардите Царица Йоана, Тодор Александров, Сливница, Цар Освободител, Цариградско шосе и Драган Цанков.
Разширението на първия лъч до Цариградско шосе ще обхване и живущите в кварталите Младост 1А и Младост 3 и ще улесни достъпа до Младост 4 и Дружба 1 и 2.
Пускането в експлоатация на втория лъч на метрото между кварталите Надежда и Лозенец се очаква да облекчи трафика по много булеварди и улици като Ломско шосе, Скопие, Константин Величков, Опълченска, Мария Луиза, Васил Левски, Георги Раковски, Евлоги Георгиев и Черни Връх.
Други планирани подобрения в столичната инфраструктура са продълженията на първия метродиаметър до Летище София и квартал Младост 4, връзка от бул. Брюксел до терминал 2 на Летище София, продължение на магистрала Хемус от околовръстното до пътен възел гара Яна, разширение на южната дъга на околовръстното шосе от кв. Младост 4 до Симеоновско шосе, разширение на северната дъга на околовръстното шосе, както и пробив на бул. Данаил Николаев до Централна гара (от Сточна гара до Централна гара).
Предвижда се и леко метро от кв. Княжево (по маршрута на трамвай 5 по бул. Цар Борис III) до квартал Васил Левски.
Един от проблемите, които остават пред транспорта в София, е тунелът за Люлин на бул. Царица Йоана, който ще поеме и част от трафика от магистрала Люлин.
След двете нови кръстовища на две нива на бул. Пейо Яворов, проблем със задръстванията ще остане на кръстовището на продължаващия го булевард Никола Вапцаров и бул. Черни връх.
Вижте схеми на направените и предвижданите подобрения в столичната инфраструктура.
преди 13 години Аз пък искам да добавя че в София има много пришълци (както и аз за малко съм) защото тъпите управници и богаташи изливат всички пари в София. 90% от провинциалистите отиват там защото НЯМАТ избор. Искат работа. И съм сигурен че 90% от хората отишли в София не им харесва там, но стоят, защото не им се работи по родните места за 200-400лв. Чудя се защо управниците се правят че не го знаят това - щом млад човек като мен го е осъзнал, как така и управниците не са го осъзнали това?Иначе столицата сега наистина е ужасно е пренаселена и пълна с ***-провинциалисти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Dimana, колкото и банално да звучи, но е самата истина искам да напомня, че в София е задръстено от придошли провинциалисти и заради многото пришълци се налага да се строи допълнителна инфраструктура. Като искате нещо да се подобри и в други населени места защо не се погрижите да се случи това. Има градове, ще дам пример Кюстендил, но сигурно има и други, където от местната власт се прави повече за инфраструктурата, отколкото в център а на София, където живея аз и улиците са с дупки и тротоари липсват и къщите са опасни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години съгласен съм с hellwitch - през Симеоновско Шосе - Студентски град е по-бързо до Младост отколкото през околовръстното - влизането в Младост става през Ляпчев отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Добре ,че е София.Браво за столицата -всичко ,а нима София е България.Нека ми кажат в кой друг град е направено каквото и да било подбрение.Трудно се отпускат пари за дупките ,а да не говорим за нови пътища.Забравихме цяла България за да градим столицата.Ще направим европейска столица ,а ще тъне в мизерия провинцията.Нищо нали ще си изгадим магистрали до морето ,по които ще пътуваме със скъпите си коли за да си починем от тежката зима.Другите куче ги яли.Искаме автономия ,не искаме всичко да е само за София. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години ХелУич явно ВИАС си го виждал само от трамвая. Прочети мненията след теб. Трябва да си пълен *** за да стигнеш от Запад до Младост и вместо да изчакаш една тапа на края Бистришко шосе да изчакаш една тапа на Симеоновско шосе след това да обикаляш през Дървеница или Студентски град минимум 5 сфетофара за да влезеш в Младост от към ракова Болница. Имам новина за Софиянци задръстването което е в момнта на Симеоновско шосе за влизане и излизане в Западна посоко във и от града ще остане и след продължаването на Околовръстното до Младост 4 и дори ще се увеличава защото сега е криза и трафика е по-малък не ми се мисли какво ще стане като се поразмърдаме. Но поне за тази недомслица на стойност 83 милиона лева си има човек който отговаря и всички знаят кой е той. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "През 2011 г. ще започне удължаването на тунела, който е част от бул. Иван Евстратиев Гешов, от сегашния му участък под бул. Цар Борис III до под кръстовището с ул. Георги Софийски. Тунелът ще излиза при ул. Урвич. Движещите се направо по бул. Гешов ще минават без забавяне под бул. Борис III и ул. Г. Софийски."И ще спират... на кръстовището с България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "Подобно е кръстовището и на бул. Симеоновско шосе и Околовръстно шосе, като те значително облекчиха трафика в района"Нещо сте се объркали, двете кръстовища изобщо не са подобни - едното е регулирано със светофар, другото е кръгово. И от двете хората се оплакват, но проблемът на "Симеоновско" не е само задръстването, а по-скоро конфликтният достъп от локалата. Когато опашката се увеличи, вход-изходът се запушва, което е абсурдно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Problma na Simeonovsko i okolovrusnoto e, 4e sled 300 metra okolovrusnoto svurshva. I ako si za Mladost e po-burzo da minesh prez studenski grad otkolkoto da 4akash na tapata sled mosta.A za zadrustvaneto - problema moje da se reshi s nastrojka na svetofara. Prosto sutrin trqbva tozi lqv zavoj da e na zelen svetofar 60%. oste 20% za tezi idvasti ot Simeonovo. Po ostanalite napravleniq sutrin ima 1-2 koli maksimum. Az vsqka sutrin minavam ot tam i e okolo 5 min 4akane t.e. ne e tolkova strashno.Za obratnoto dvijenie desniq zavoj e zeleno pez pove4eto vreme i vupreki 4e e natovareno se minava burzo отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години A dano po skoro gi napravqt отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И понеже ГБС са *** и най-корумпираните нещастници, излаха милионите за това кръгово, без да помислят и предложат промяна в проекта. Затова повече никакви поръчки за тия ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар