fallback

Силният ръст в България и Кипър подкрепя продажбите на Jumbo

Компанията планира експанзия в Румъния

10:20 | 28.05.14 г.

Двуцифреният ръст в процентно изражение на продажбите в България и Кипър са подкрепили растежа на продажбите на гръцката верига магазини за играчки Jumbo.

За първите девет месеца на настоящата финансова година за компанията (юли 2013-юни 2014 г.) обемът на продажбите на веригата е достигнал почти 411 млн. евро от 381,85 млн. евро за същия период на предходната финансова година. Отчетеният ръст е от над 7,6%.

Бизнесът на Jumbo в Гърция буксуваше през последните години заради кризата, но за 9-те месеца от настоящата финансова година е отчетен положителен ръст на фона на започналото бавно възстановяване, посочват от компанията.

Отделно двата нови магазина в Румъния – първите, които компанията отвори в страната преди няколко месеца, също са подкрепили ръста на продажбите.

Нетната печалба на веригата за периода достига 69,48 млн. евро спрямо 48,15 млн. евро за същия период на предходната финансова година, което представлява ръст от почти 45 на сто на годишна база.

През предходната финансова година обаче резултатите на компанията бяха засегнати от спасителната програма на Кипър, която предвиждаше притежателите на негарантирани депозити (над 100 хил. евро) да участват в стабилизирането на банковия сектор. Кипърското представителство на веригата притежаваше депозити в Bank of Cyprus, част от които бяха иззети от правителството за изпълнението на спасителната програма на страната.

Jumbo оперира общо 66 магазина, като 52 са в Гърция, 4 – в Кипър, 8 – в България, а 2 – в Румъния. Компанията планира експанзия на румънския пазар, като вероятно ще увеличи броя на магазините си в северната ни съседка до 14-16.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:08 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Имоти виж още