fallback

Златен Лeв: Продажбата на портфейла ни за 7,45 млн. лв. не е приоритет

Нужно е преосмисляне на стратегията на някои от предприятията в Златен Лев холдинг

10:45 | 09.06.08 г.

Петър Александров. Снимка: Личен архив

Петър Александров е роден през 1962 г. От 1999 до 2003 г. е изпълнителен директор на Пиринско пиво АД. От 2007 г. е изпълнителен директор на Златен лев холдинг. Магистър е по международна бизнес администрация в Нейнроде, Бизнес университетът на Холандия в Брюкелен. Златен лев холдинг е едно от стоте най-ликвидни дружества на БФБ-София.

Г-н Александров, към 31 януари 2008 г. холдингът има активи в акции на Неохим за 2,95 млн. лв. , в Биовет за 2,04 млн. лв., в Елпром Зем за 1,77 млн. лв. и други ликвидни участия за общо 7,55 млн. лв. Планирате ли да осребрите тези инвестиции и да насочите ресурса в производствена или търговска дейност?

Излизането от тези портфейлни инвестиции не е приоритет в момента. Въпреки това в средносрочен план при подходяща конюнктура на пазара постепенно ще намаляваме участието си в тези дружества. Необходимоста от акумулиране на инвестиционни средства за кратък период от време може да катализира частично този процес, но необходимо условие за това ще са подходящите ценови нива на борсата, тъй като инвестицията в пакетите на тези предприятия са много добри и са подходящи и за дългосрочни позиции.

Какви са нетните продажби и печалби за всяко от дружествата ви с мажоритарно участие - Новалис, Водица Ботълинг, Елпром Елин, Карат Електроникс, Враца-Старт, Златен лев Солар, Златен лев брокери и Златен лев трейдинг?

Резултатите за групата за първото тримесечие са положителни, но са доста скромни. Дружествата са много различни и дори при наличие на някои финансови данни е трудно да се оцени състоянието им.

Какви ръстове на продажбите и печалбата реализират гореописаните дружества в последната година и какви ръстове очаквате за 2008 г.?

През 2007 г. резултатът на групата беше значително по-добър от този за 2006 г. Въпреки това той е незадоволителен за мениджмънта на холдинговото дружество. Нужно е преосмисляне на стратегията на някои от предприятията и преструктуриране на дейностите в тях.

Какъв е предметът на дейност на всяко от гореописаните дружества и къде мислите да сложите акцента на инвестиционната си политика?

Дъщерните дружества са от различни индустрии и са с различен предмет и област на дейност, например Карат Електроникс АД произвежда касови апарати с фискална памет и електромери, Елпром Елин АД произвежда електроинсталационни изделия, голяма част от които на порцеланова основа, Враца Старт АД произвежда отливки с къси серии, Водица ботълинг ООД бутилира натурална минерала вода „Водица”, Новалис АД отдава индустриално складови площи под наем, ЗЛ Трейдинг ЕООД отдава офис площи под наем, ЗЛ Брокери ООД изпълнява поръчки за покупко-продажба на акции и управлява портфейли на клиенти, Златен лев Солар ЕООД е ново дружество, предназначено за инвестиции в областта на възобновяемите енерго източници и по-точно фотоволтаиците.

Разглеждаме различни проекти, свързани както със сегашната дейност на предприятията, така и с нови перспективни дейности. Като че ли възобновяемите енергийни източници са интересна сфера, но все още законовата рамка (най вече цените на електроенергията при фотоволтаиците) държи тези проекти на ръба на инвестиционния интерес в сравнение с други европейски страни.

Каква е стратегията ви по отношение на участията във Вила Котис ООД и Агровитал ООД?

В момента Вила Котис ООД разполага с три марки изключително качествени вина – Кабира 2005 и 2006 и Медиста 2007. Въпреки, че вината са винифицирани и отлежали в чужди изби, ние сме особено доволни от качеството им. Определящо за това са собствените лозови масиви, които се обработват по френска технология. Между другото виното от марката Кабира е произведена с помощта на френски консултант по френска технология, като се започне с натоварването и брането на гроздето и се свърши с отлежаването му във френски дъбови бъчви, докато марката Медиста е младо вино, следващо философията на „Новия свят” – без танини, със свежи плодови аромати. Лозето, което е част от активите на Агровител ООД, от своя страна е добре гледано и е една добра инвестиция. В средносрочен план холдингът обмисля излизане от тези позиции, в които има около 40% дял. Това обаче би станало в координация с останалите партньори и в никакъв случай на всяка цена.

Планирате ли увеличение на капитала с права или увеличение на капитала с безплатни акции? За момента не планираме такива увеличения.

Добре ли се отразява на дружеството публичният му статут, след като в един момент не беше на борсата?

Борсата дава оценка чрез цената на акцията на дружеството от гледна точка на инвеститорите. Това е особено важно за акционерите и за мениджмънта на холдинга. Докато дружеството не беше публично, такава оценка беше трудно да се получи. Освен това публичният статут дава възможност за ликвидност на акционерите, което е важно като се има пред вид тяхната численост – няколко десетки хиляди.

Какъв финансов резултат очаквате за 2008 г. на консолидирана и на неконсолидирана база?

Трудно може да се прогнозира. Стратегическите задачи в момента за по-важни от краткосрочните резултати. Това не значи че ги игнорираме, напротив - следим внимателно всяко тримесечие и обсъждаме резултатите с мениджмънта на предприятията.

Свързани компании:

Златен лев Холдинг АД(HLEV)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:39 | 14.09.22 г.
fallback