Цветан Лъжански е изпълнителен директор на Девин АД. На 25 юли ще се проведе търг по метода букбилдинг за продажба на 3 млн. акции от увеличението на капитала на дружеството и до 0,45 млн. от съществуващите в момента 14,9 млн. акции. Увеличението ще се счита за успешно, ако бъдат записани минимум 2,25 млн. акции, а определеният индикативен диапазон за книжата е 5-8 лв. За първото шестмесечие печалбата на Девин АД е 855 хил. лв. спрямо 320 хил. лв. за същия период година по-рано. Към юни дружеството има дългосрочни задължения в размер на 23 млн. лв. и краткосрочни в размер на 4,6 млн. лв. Разговаряме с г-н Лъжански, за да разберем още малко за компанията и нейните планове.
- Г-н Лъжански, какъв дял заема износът в общите продажби на компанията?
Износът ни е 1%.
- Водили ли сте предварителни разговори с местни или чуждестранни институционални инвеститори за придобиване на големи пакети от акции на IPO-то?
Има водени разговори с български и чуждестранни институционални инвеститори.
- Какво ще бъде основното предназначение на средствата, набрани от IPO-то?
Технологично обновление и придобиване на други компании.
- Кои са по-значителните инвестиционни проекти, реализирани от Девин през последните няколко години?
През 2005 беше удвоен размерът на фабриката, бяха направени инвестиции в нови производствени линии и в пазара за 2006 – в размер на 3 млн. лева, като през тази година също ще бъдат вложени около 3 млн. лева.
- Какъв е вашият пазарен дял към момента?
31% в обемно изражение.
- Какви са прогнозите за финансовите резултати и пазарния дял на Девин за тази и следващите няколко години?
Прогнозираме, че ще растем малко по-бързо от пазара и ще увеличаваме плавно пазарния си дял. Финансовите резултати ще се подобряват поради ръста в продажбите и инвестиции в ефективни технологии.
- Каква е структурата на дистрибуторската мрежа, работите ли с някои по-големи клиенти, формиращи сравнително висок дял от продажбите?
Имаме около 40 дистрибутора в страната, големите клиенти са в София (собствена дистрибуция), Пловдив, Варна, Бургас.
- Могат ли да отговорят продуктите ви на изискванията на ЕС? Според тест на Националната агенция на потребителите минералната вода Девин е със съдържание на флуориди над 1,5 мг/л, което би било проблем за продажбите след 1 януари 2008 г.
Информацията в Национална агенция на потребителите не съответства на законодателната рамка в ЕС. Лимит за флуора е 5мг/л и не се предвижда промяна. Директива 777/80 регулира тези въпроси, както и Наредба за бутилиране на Министерство на Здравеопазването от август 2004.
- Имате ли информация за интерес от страна на мажоритарния собственик Соравия екуити към придобиване и на други български компании?
В момента преговаряме за придобиване на компании в България и околните страни.
Свързани компании: