fallback

Поне 400 хил. евро ще струва прототипът на първата българска спортна кола

WildCat е за двама и е проектиранa да бъде спортна кола в средния клас, в който попадат Audi TT, Porsche и Lamborghini

08:49 | 21.11.06 г.

WildCat отпред и отзад. Илюстрации: I2B Concept

WildCat е проект за спортен автомобил, който би трябвало да достига 100 км/час за по-малко от 5 сек. и е дело на българския екип I2B Concept, или Иван Иванов, Иван Стойнешки и Драгомир Добрев.
Концептуалният автомобил ще има V-образен 8-цилиндров турбодвигател с мощност 460 к.с. и ще тежи по-малко от 1 200 кг. Четирите колела ще се задвижват с надлъжно разположен двигател в средата на купето.
WildCat е за двама и е проектиранa да бъде спортна кола в средния клас, в който попадат модели като Audi TT, Porsche и Lamborghini Gallardo, уточняват от екипа.
Следващата им задача е да създадат купето на колата в реален размер, което да тестват във въздушен тунел с виртуална симулация на колата.
За необходимата инвестиция и постигането на успех в България разговаряме с Иван Иванов.
- Каква цел сте си поставили с разработването на този проект? Основната идея на автомобила е да служи като портфолио на I2B Concept и на България, както и да покаже нашите възможности. Главната ни цел е да се създаде център за индустриален дизайн и разработки не само в областта на транспорта и новите технологии. По този начин се надяваме да привлечем инвестиции в България и да осигурим добра работа за младите и способни хора тук. Достатъчно хора напуснаха страната заради липса на реализация и то точно такива, в чието обучение и развитие са вложени много средства.
В момента имаме още няколко проекта, включващи интересни схеми на задвижване, електромобил, малък градски автомобил и т.н.
- Какви средства ще ви бъдат необходими за създаването на работещ прототип?
По приблизителни изчисления сумата, необходима за построяване на действащ прототип, е не по-малко от 400 хил. евро, като в нея не са включени разходите по изграждане на материална база за серийно производство. Не са включени също така разходите за държавни данъци и такси, както и разходите по процеса на хомологация* и сертифициране на проекта. Базовият разчет е правен на базата на персонал от 5 души и използване на подизпълнители за отделни фази от проекта.
- Как виждате развитието на проекта?
Относно WildCat аз лично смятам, че би било интересно да се създаде първоначално макет в реални размери с цел представяне и PR кампания. Разходите за този модел са в пъти по-малки, но поне 10 хил. евро. По принцип всички цифри са в пряка зависимост от типа на инвестицията, напр. откупуване на дизайна или съвместна дейност, процентно съотношение на дяловете и т.н.
Към момента I2B Concept разполага с малка работилница, където ще бъде конструиран истинският модел, който ще постави основа за производството на модела. Целта на екипа е да намери инвеститори, с които да произвежда по десет коли на година. Бихме предоставили пълен достъп до проектите си на всеки, който би искал да инвестира в тях или да закупи някой от тях.
- При наличието на нужните средства колко време би отнело създаването на прототипа?
При стопроцентова поддръжка необходимото технологично време е не по-малко от 18 месеца до първите тестове.
- Бихте ли се обърнали към голям производител на автомобили и към кого?
Определено бихме се обърнали към голям производител. Това биха били фирми от ранга на Форд, БМВ, Фолксваген-Ауди или Мерцедес. Интересна би била реакцията на източния пазар и евентуален интерес от страна на Хюндай или Мицубиши.
- Колко приблизително би струвал готовият модел?
Автомобилът е стилово ориентиран към среден и висш клас, което предполага ценови диапазон в зависимост от оборудването в рамките на 150-200 хил. евро
- Разработили ли сте вътрешния дизайн?
Разработена е схема на вътрешен дизайн, която в момента се доуточнява.
- Възможно ли е подобен автомобил да се движи с някакъв вид алтернативно гориво?
Възможно е проектът да бъде изцяло преработен с цел прилагане на електрозадвижване. Използването на екодизел е неприемливо, тъй като ще занижи динамичните показатели на автомобила, а това автоматично ще го направи неконкурентоспособен в пазарната ниша, към която е ориентиран.
- Най-добрият автомобил е...?
Това е въпрос, на който е невъзможно да се отговори еднозначно. Съществуват доста образци, всеки един от които е изключителен в своята област. За спортен автомобил за мен лично несъмнено това е McLaren F1.
- Каква кола карате?
Ауди 80.
- С какво друго се занимавате професионално?
Проектиране на специализирани системи – управление, сигурност, климатизация.
*Хомологацията е процес, при който се удостоверява, че автомобилът отговаря на изискванията на FIA (Световната федерация по автомобилизъм) за определена група и клас. Хомологацията се дава на марката и модела на автомобила, като времето на хомологация има срок.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:18 | 09.09.22 г.
fallback