Шефът на Нова телевизия - за плановете на медията в близко бъдеще и за свръхочакванията към Биг Брадър 3
Павел Станчев - изпълнителен директор на Нова телевизия, е работил за най-големия швейцарски медиен концерн Рингие и е ръководил старта на няколко вестника в Централна Европа и Азия, между които е и българският седмичник "Кеш". Заемал е постовете изпълнителен директор на НВО Румъния и директор за бизнес развитието на НВО Централна Европа.
Станчев отговаря за развитието на нови пазари в Централна Европа за най-голямата европейска телевизионна групировка RTL. Основава RTL в Хърватска и е негов първи изпълнителен директор. След спечелването на национален ефирен лиценз компанията стартира през 2004 г. RTL Televizija става най-гледаният канал в Хърватска. Павел Станчев е изпълнителен директор на Нова телевизия и Радио Експрес от 1-ви януари 2005 г.
Пред Dnes.bg Павел Станчев говори за плановете на медията в близко бъдеще и свръхочакванията за третия сезон на Биг Брадър. В същото време опроверга информацията на Market Links за спадане на приходите на Нова с 4,5% от началото на годината.
- Смятате ли, че Биг Брадър ще се окаже и този път ракетата-носител за повишение на рекламните потоци на Нова телевизия, след като приходите на медията паднаха с 4,5% до 51,563 млн. лв. за първите шест месеца на 2006 г.?
Това не е вярно. Нашите приходи от началото на годината спрямо миналата са се повишили с 37%. Видях тази информация във вашия сайт и се изненадвам кой е източникът, защото просто не е вярно. (Информацията е на Market Links, цитирана от в. „Капитал“, брой 30, 2006, бел. ред.)
Относно ракетата-носител, знаем, че най-добрите ракети са с два двигателя и нашите два двигателя са Биг Брадър 3 и новините.
- Според наши източници Сървайвър е трябвало да бъде направен от Нова телевизия. Въпрос на часове е било bTV да ви изпревари и да вземе лиценза. Вярно ли е? Има ли изтекла информация?
Заради името си „Нова“ нашата телевизия е новаторска и направи първото риалити шоу в България. Ние можем само да приветстваме факта, че имаме последователи. Добре е да имаш последователи, защото в такъв случай се чувстваш като апостол или пионер.
Тези продуценти, които работят в „Сървайвър“, трябва също да благодарят на Нова телевизия, защото ако не беше Нова да направи риалити в България, и те нямаше сега да работят.
Като новаторска медия ние следим всички процеси и формати в световната телевизионна индустрия и сме в постоянна комуникация.
Аз не отричам факта, че имахме комуникация и с формата „Сървайвър“, но по някакъв начин нещата така са се развили, че сме решили да правим Биг Брадър III. Както се казва, всяко зло за добро, пък и аз мисля, че никой не е по-голям от Биг Брадър (смее се – бел.а.).
- Предвижда ли Нова телевизия придобивания на българския медиен пазар?
Да. В момента обмисляме стратегия. Все повече се говори за така наречената convergence (сливане, конвергенция – бел.ред.).
Медийната индустрия се развива много бързо с новите технологии и ние искаме да бъдем отново сред първите, така както бяхме и първата частна телевизия в България.
Искаме да бъдем и първата медийна компания, която да инвестира в новите технологии по един изпреварващ времето си начин, който носи в себе си известна доза риск, но пък за нас новото е и най-интересното.