fallback

Близо 17 млн. лв. ще вложи ING Life в България за пет години

Най-големият международен животозастраховател в Източна Европа навлиза на българския пазар

14:40 | 19.04.06 г.

Николай Стойков. Снимка: ING Life

ING Животозастраховане (ING Life), което официално стартира дейността си днес с пресконференция в столичния хотел Хилтън, смята да инвестира у нас 16,7 млн. лв. през първите пет години от присъствието си в България. Това заяви главният изпълнителен директор на дружеството Николай Стойков, като добави, че от 1 май започва масирана рекламната кампания.

Първата година, в която дружеството ще реализира печалба, е планирано да бъде 2011 г., каза специално за Investor.bg Николай Стойков. ING Животозастраховане не е регистрирано като българско юридическо лице, а е клон на съществуващото застрахователно дружество на ING в Унгария. Международната финансова компания ING има 60 млн. клиенти в над 50 страни. В Източна Европа тя е първа в пенсионното осигуряване и втора в животозастраховането, след полския аналог на ДЗИ – PZU, които развива дейност само в Полша. За сравнение, според представените от ING данни, Алианц е на 4-то място и при животозастраховането, и при пенсионното осигуряване.

След представянето на новата компания Николай Стойков се съгласи да отговори на няколко допълнителни въпроса на Investor.bg. С него разговаря Мариян Йорданов.

- Г-н Стойков с какви продукти стартирате в България?

Стартираме със спестовна застраховка живот, рискова застраховка живот и застраховка злополука. В следващите две години на всеки 4-5 месеца ще добавяме нови продукти, като един от следващите вероятно ще бъде групова застраховка живот.

- Къде ще разкриете офиси, ще разчитате ли на мултилевъл маркетинг? (т.нар. мрежови маркетинг, при който дадено лице печели комисионна при пряка продажба на фирмени продукти или продажба на такива от привлечен от него дистрибутор, бел. ред.)

В близко бъдеще ще имаме четири офиса - три в София и един в Пловдив. Следват офиси във Варна и Русе, а до края на годината ще имаме 12 офиса в по-големите градове на страната. Няма да разчитаме на мултилевъл маркетинг, ще положим усилия да имаме 1100 обучени агенти на комисионна.

- Какъв дял от пазара е вашата цел? Плановете ни са след 3 години да имаме 20% дял от премийния приход по новите животозастрахователни полици.

- Защо започвате да развивате животозастраховане в България едва сега?

Основната причина беше подобрението в законовата уредба с приемането на Кодекса за застраховане.

- Опитът на ING Животозастраховане ще бъде внедрен в България с помощта на унгарската компания. Защо именно тя?

Унгарската компания на ING е основана преди 15 години и има значителен опит, много продукти и огромен организационен потенциал. Близо 28% от унгарския животозастрахователен пазар е с продукти на ING Животозастраховане. За сравнение делът ни в Чехия и Словакия е по 12%, в Гърция 10%, в Полша 7%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:26 | 09.09.22 г.
fallback