Ако Ериксон бъде помолен да участва в изграждането на 3G мрежи в България, независимо кой е операторът, би могъл да вземе участие. Това заяви на официалното си представяне пред медиите Томас Сванефалк – новият управляващ директор за България на Ериксон Телекомюникейшънс.
Той обаче подчерта, че за компанията е по-важно да продължи да работи за развитието на високоскоростния Интернет в България.
Директорът каза, че промяна в стратегията за България няма да има и че неговата мисия е да осигури растеж. Той заяви също така, че компанията ще продължи да работи за цифровизацията на БТК заедно с други участници, а само Ериксон ще продължи с развитието на широколентовия достъп.
Ериксон е компанията с най-голяма база инсталирани мобилни системи в световен мащаб, присъства в 140 страни, има 51 хил. служители и планира за в бъдеще да се фокусира върху продукти и услуги за провайдърите и операторите.
Телекомуникационният гигант предлага от телефонни апарати до телекомуникационни продукти и системи от всички стандарти във всички региони по света. Ериксон Телекомюникейшънс присъства на българския пазар с цялата си гама продукти и услуги. В Ериксон Телекъмюникейшънс България работят 40 професионалисти и още 150 индиректно – чрез българските субконтрактори. Ериксон е пазарен лидер в предоставянето на решения за мобилните оператори у нас. Сред базата клиенти са БТК, Глобул, Мобиком.
Томас Сванефалк работи в компанията вече почти шест години. Започва работа в Ериксон Хърватска през януари 2000, една година по-късно е назначен за Маркетинг Директор. Работи в Ериксон Хърватска до края на 2003 г. като последователно заема позиции на Директор износ, Мениджър ключови клиенти за Централна Европа.
От 2004 до идването си в България Томас Сванефалк работи в централата в Швеция като Вицепрезидент „Маркетинг и продажби”, Вицепрезидент на отдел Групови дейности „Маркетинг и продажби”, Ръководител направление „Международни канали”.
Паралелно със сегашната си позиция – Управляващ директор на Ериксон България, Томас Сванефалк заема и длъжността Вицепрезидент „Бизнес развитие” за Югоизточна Европа.
Сванефалк владее четири езика – шведски, немски, английски и хърватски. Женен е и има две деца.
След представянето си като новия управляващ директор за България на Ериксон Телекомюникейшънс, Томас Сванефалк се съгласи да отговори на няколко въпроса за Investor.bg.
- Г-н Сванефалк, компанията Ериксон присъства вече 10 години в България, какво постигнахте и какво предстои?
Образно казано ние оставихме трайна следа както на пазара на фиксираните комуникации, така и на мобилните услуги. Ако говорим за бъдещето, ние сме част от бъдещето на трето поколение технологии. Изграждаме широколентов-високоскоростен достъп, изграждаме платформите за обмен на данни, което се доближава до концепцията ни за мобилни услуги, така че за в бъдеще всичко това ще се предлага като един пакет.
- Предвиждате ли разширяване на присъствието си на българския пазар, включващо нови назначения?
Ако ми се даде възможност да постигам растеж на компанията тук, имам предвид чрез работата си с оператори и с държавни институции, разбира се ще търся този растеж и ще увеличаваме броя на служителите. Но от друга страна, трябва да разберете, че аз съм предприемач и съм изпратен тук от компанията-майка, за да провеждам стопанската й дейност.
- Предполагам не можете да ми кажете точния размер на инвестициите си в България, но все пак бихте ли обобщили доволна ли е компанията от присъствието си в България?
Можем да кажем: До тук добре.
- Как оценявате българския телекомуникационен пазар, споменахте, че има голяма конкуренция, ползотворна ли е тя за вас?
От една страна е добре и за самата държава, че има свободна конкуренция. Свободната конкуренция създава стопанска дейност, бизнес. В резултат на което ние получаваме възможност да продаваме оборудване.
- Споменахте, че в световен мащаб мобилните потребители са 1,3 млрд., можете ли да направите някаква прогноза за броя им в близките години?
Над 2 млрд. до 2006 г.
- А имате ли данни за България и можете ли да направите прогноза?
По наши данни за момента в България има 5 млн. абонати, от които мобилните са 3-3,5 млн.