„Аглика” е една от най-иновативните компании в българската текстилна индустрия и силна номинация в конкурса "Най-добра българска фирма".
Има няколко патента и всички нейни продуктови групи са със собствено “ноу-хау”. Българската марка се предлага не само у нас, но и в Европа, Америка, Русия и Дубай. Аглика е единственият производител в света, който разполага с всички съществуващи технологии за производство на хавлиени кърпи. В края на 2014 г. е отличена от президента Росен Плевнелиев като най-иновативната компания за годината в сектор “Текстил”.
Как завоювахте позицията на една от най-иновативните компании в българската текстилна индустрия?
За съжаление, да си “най-иновативен” в сектор, в който от години не се инвестира и не е приоритет в държавата, не е много трудна задача. В България няма конкуренция за нашия асортимент, което считаме като крайно нездравословно за развитието на текстилната индустрия, особено имайки предвид славното й минало у нас.
Повод за гордост е, че сме считани за една от най-иноватовните текстилни компании от нашите европейски и американски партньори. Постигнахме тази позиция с големи усилия и инвестиции в технологиите на производство, което донесе повече ефективност и качество в характеристиката на продуктите.
Какво различава вашето производство като качество и асортимент от другите предприятия в бранша?
Разполагаме с няколко патента, които ни правят уникални и силно търсени на пазара за хавлиени кърпи, одеяла и чаршафи.
Освен това от голямо значение за успешното ни реализиране е възможността да предложим широк асортимент – всичко произведено от един доставчик. Това е изключително облекчение за нашите партньори.
Как привличате дизайнери и специалисти, които да създават харесвани от клиентите модели?
Разполагаме с екип от петима креативни млади хора, с които създаваме колекциите и десените си. Те са нашият капитал. Създаваме им идеални условия за творчество.
Световните изложения, на които се презентират всички тренд мотиви, цветови групи и тенденции, задължително се посещават от дизайнерите ни. Полето за реализация, което сме им създали, показва добри резултати.
Кое е най-ценното, което научихте от опита си?
Най-ценното е да инвестираш в екипа си, в хората, които всеки ден полагат усилия компанията да се движи напред. Да създаваш кадри и организация, които да работят успешно дори (и даже особено) когато ти самият не си част от нея. Моята лична цел е тази.
Акцент в тазгодишното издание на конкурса са инвестициите и в тази връзка кое е най-голямото финансово вложение, което сте направили наскоро?
Тази година “Аглика” построи 2 нови фабрики в град Твърдица и разгърна своето производство на 50 000 кв.м. В рамките на 2016-та монтирахме 60 камиона с нови машини, а процесът с пускането на технологиите продължава и в момента.
Закупихме и производствени площадки в Молдова за подготовката на две конфекции за работни облекла от технически материи.
Друг критерий за селекцията на фирмите в състезанието е справянето в конкурентна среда у нас и в чужбина. Как събрахте кураж да излезете на външните пазари? И как се развива и приема вашата фирма извън страната?
Тази година “Аглика” стъпи на два нови пазара: Дубай и Русия. До момента на тях сме работили спорадично, сега очакваме много по-сериозен и траен интерес, с какъвто на практика ни удостоиха и на изложенията. Куражът идва с успешния продукт. Ако знаеш, че си произвел нещо, което светът не познава и имаш шанс да попълниш пазарна ниша, то тогава няма от какво да се притесняваш. Фирмата ни се развива основно навън - с над 90% експорт. Приемат ни с голям ентусиазъм. По този начин подхождаме и ние към новите взаимоотношения.
Кой е най-големият успех на фирмата?
Тъй като “Аглика” преди всичко е семейна компания, най-големият успех са нашите деца, които възпитаваме в приемственост и желание да останат да развиват “Аглика” в България.
Може ли да прогнозирате бъдещето на „Аглика“?
Винаги знаем какво искаме, затова имаме ясна визия за бъдещето си. Планираме още един асортимент и в тази връзка още една нова фабрика през 2018-а. Междувременно ни чака усилена работа по търговската дейност и откриването на офиси в Европа и Азия.