fallback

Н. Мокрани: Българският пазар на масла е един от най-бързорастящите в Европа

Total ще инвестира в по-ефективна верига на доставките у нас, коментира новият изпълнителен директор на компанията за България

08:12 | 05.04.16 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нордин Мокрани. Снимка: Total България

Total навлиза на българския пазар през 2008 година. Българският филиал продава цялата гама продукти на Total Lubricants. През 2015 година оборотът на компанията надхвърля 6 млн. евро, а общият й пазарен дял при маслата е 5% и над 10% на сегмента с леките автомобили.

В края на март стана смяна на върха - след пет години у нас поста изпълнителен директор напуска Габриел Мулен. Неговото място ще заеме Нордин Мокрани.

Той е част от екипа на Total от 2003 година като заема позицията мениджър "Маркетинг и продажби" за филиала на компанията в Алжир. През 2010 година се премества в Централния офис на Total в Париж като Business Developer на масла за Африка, и Средния Изток, а от 2013 година заема поста бизнес анализатор на Total. 

В интервю за Investor.bg той разказа какви са неговите очаквания и амбиции, както и как се отразява по-евтиният петрол на пазара за масла. 

Г-н Мокрани какви са Вашите първи впечатления от българския пазар на масла?

Българският пазар на масла е един от най-бързорастящите в Европа и тенденцията ще продължава. Ситуацията тук е доста близка до тази в Западна Европа, но все още съотношението между висококачествените и среднокачествените продукти е малко по-ниско от този, който може да бъде видян в Германия и Франция, например. Това обаче е свързано с автопарка, който е малко по-стар от този в Западна Европа. Очаквам това съотношение да се подобри и България да бъде все по-близо до това, което се наблюдава на Запад.

Какви са позициите на Total на българския пазар?

Пазарният дял на Total в България е около 5%. По-добре сме представени на пазара за масла за лекотоварни автомобили - с пазарен дял от около 10%. Все още имаме какво да развиваме. Например - в индустриалния пазар и на пазара на тежкотоварни машини. Вече започнахме, но все още има какво да развиваме. Нашата цел е да балансираме нашата позиция във всички сегменти. Ще предложим нови продукти, като например специфични масла с нисък вискозитет, които позволяват спестяване на разходите за гориво до 3%.

Много съм впечатлен от ангажираността на екипа, с който ще работя, и техните умения. Имам 13 години опит в този сектор. Аз обаче ще разчитам на моя екип и ще споделя с тях своя опит.

Планирате ли инвестиция в производствена мощност в България?

Ние имаме завод в Румъния с номинален капацитет от 30 хил. тона, което покрива средните нужди на региона. Това, което ще подобрим, е ефективността на веригата на доставките. Не става дума само за транспорт, а и за складове, които да гарантират, че ще доставим необходимите продукти възможно най-бързо.

Ще инвестираме в маркетинг и подготовка на нашите служители, в нови услуги за нашите клиенти. Ще продължим и да развиваме отношенията си с нашите местни партньори - производители на автомобили, дилъри, дистрибутори и всички участници на пазара.

Как се отразява сегашната пазарна конюнктура на пазара и на представянето на Total като цяло?

Ръстът на световния пазар на масла има известно забавяне, но не може да се каже, че вървим назад. Естествено, че се влияе от цената на петрола, забавянето на китайската икономика и други фактори. Делът на Total на световните пазари обаче се оценява на 4,5%, което  означава, че дори без сериозен ръст, ние още имаме накъде да се развиваме. Работим в Африка и Западна Европа, разширяваме присъствието си в Азия, Северна и Южна Америка, както и в Източна Европа.

Забавеният ръст влияе ли на инвестициите в нови продукти и развойна дейност?

Забавеното развитие на пазарите не влияе на развойната дейност. Инвестицията в разработването на нови продукти е около 40 млн. евро на година и това не се намалява, защото пазарът се променя и ние трябва да предлагаме нови продукти. Появяват се нови двигатели, нови регулации. Затова ние имаме много нови продукти, които се намират под развойна дейност в момента - за да отговорим на предизвикателствата на бъдещето.

Появяват се например малки двигатели, системи за последващо третиране, електрически хибриди. Има много предизвикателства и трябва да работим. Така че инвестицията в проучвания и развитие на нови продукти не се намалява.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:55 | 10.09.22 г.
fallback