Чрез своята глобална мрежа, обхващаща 110 държави, 11 хил. служители и годишен оборот от над 24 млрд. щатски долара, BCD Travel се нарежда в топ 3 на най-големите фирми в сферата на корпоративните туристически услуги.
От началото на 2007 г. „Астрал Холидейз” успешно представлява BCD Travel на местно ниво, като сътрудничеството между двете компании и комбинацията от обслужването на глобални и локални корпоративни клиенти превръща представителството в един от лидерите на българския пазар. За развитието на пазара за организиране на бизнес пътувания у нас разговаряме с Томас Стойчев, генерален мениджър за България на BCD Travel.
- Г-н Стойчев, разкажете повече за дейността на компанията в България?
- BCD Travel е една от най-големите международни компании за травел мениджмънт. Фирмата се занимава с организирането на бизнес пътувания и мероприятия на корпоративни клиенти, които търсят една агенция, която да консолидира предлаганите услуги в един доставчик на регионално или глобално ниво. Идеята е с един договор дадена компания да разполага с един сериозен партньор, който да ѝ предоставя едно и също качество на услугата във всеки от пазарите, в които оперира.
В България започнахме през 2007 година с един глобален клиент, а в момента вече обслужваме портфолио от над 50 компании. Принципът е всеки локален офис на клиента да се обслужва от локалния офис на BCD Travel. Основната ни цел е да помагаме на своите корпоративни клиенти да направят правилния избор при своите служебни пътувания, да предоставяме нужните услуги за тяхното осъществяване и да оптимизираме максимално разходите, свързани с тях.
- Какви са корпоративните туристически услуги, които предлагате?
- Предоставяме традиционни за бранша услуги – самолетни билети, хотелско настаняване, рент а кар, медицински застраховки, визови услуги, жп и автобусни билети, трансфери, регистрация за конгреси или абсолютно всичко, необходимо при едно индивидуално или групово служебно пътуване. През последните години успешно развиваме и дейността по организиране на по-големи фирмени мероприятия и събития.
- Какви са предимствата за фирмите да ползват услугите на травел мениджър?
- Преди всичко удобството, че един доставчик се грижи за предоставянето на всички услуги. Освен да реагираме на запитванията на нашите клиенти за традиционните травел услуги, ние се концентрираме и върху самия травел мениджмънт. Това включва внедряването на различни видове софтуер за сигурност и отчетност, прилагане на политиката за пътуване на съответния клиент, прилагането на хотелски програми, използването на корпоративни цени за авиокомпании и други доставчици, консолидирането на счетоводни документи, акаунт мениджмънт и други.
Имаме възможност да предоставяме много детайлни доклади, които позволяват на клиента да направи пълен анализ на това колко му струва всяка прелетяна миля, нощувка или друга услуга, на базата на което да има възможност да преговаря и за по-добри корпоративни цени и съответно да си намали разходите.
- В какво се изразяват икономиите за фирмите – като време и като средства?
- Директната полза за клиента от ползването на услугите, които предлагаме, не се вижда веднага, а след определен период от време, през който сме осигурявали нашите услуги. Повечето травел агенции предоставят най-ниските налични цени на крайния доставчик към момента на запитването и работят с такса обслужване за всяка една услуга.
Важното е клиентите да не се концентрират само върху таксите обслужване, с които агенциите работят, а да обърнат внимание на допълнителните услуги, които се осигуряват. Това може да се изрази в спестяване на разходи за допълнителните справки за финансовите отчети, автоматизация на много процеси, предоставяне на онлайн базирани продукти, които да позволяват на клиента сам да провери цени и да направи резервация, преговори с доставчици и други.
- Какъв е бюджетът на една фирма годишно за травел мениджмънт, който вие управлявате?
- Мащабът на клиентите е различен – има такива, които се интересуват предимно от самолетни билети, други повече от хотелски резервации, трети от организиране на мероприятия, което определя различни бюджети. По-големите ни клиенти месечно закупуват от нас между 100 и 200 различни услуги.
- Как се развива пазарът за организиране на бизнес пътувания у нас?
- За нас много добре, разрастваме се с двуцифрен процент всяка следваща година досега. На всеки два-три месеца към нашето портфолио се присъединяват нови компании. Виждаме този тренд най-често при българските представителства на международните компании, но може да се похвалим и с много добри локални клиенти.