Г-н Близнаков, какво да очакваме от предстоящия летен туристически сезон с оглед на кризата в Гърция и Турция и секването на наплива от руски туристи?
Министерството на туризма стартира амбициозна кампания именно с цел привличане на руски туристи през летния сезон на 2016 г., както и за да популяризира туризма в България като цяло. В момента към руския пазар са насочени предложения от различни атрактивни дестинации, които използват кризисната ситуация, за да изтеглят и преориентират свободния туристопоток.
Предимството на България е, че нашето Черноморие не е новост за руските туристи. За тях сме познат пазар и имаме изграден добър имидж и доверие. Чудесен пример за приемственост, традиции и иновации е първият курорт в България близо до Варна - КК "Св.Св. Константин и Елена", който е любимо място за почивка на руски граждани от десетилетия насам.
Не мисля, че кризата в Гърция ще се отрази съществено на сезона у нас, защото това щеше да се прояви като тенденция още през изминалата година.
Какви нови проблеми може да изненадат туристите тази година според вас? Вие готови ли сте да се справите с тези проблеми?
Туристите имат все по-високи изисквания, информирани са, интересуват се не само от хотела и курорта, където отсядат, но и от околностите и културните събития, които могат да посетят. Развитие и устойчив туризъм, съхраняване на природата и културното наследство, насочване на вниманието към разработване на балнеолечебни центрове, СПА, уелнес центрове са сегменти в туризма на България, по които трябва да работим целенасочено във времето, за да повишаваме качеството и съответно да привличаме повече туристи.
Какви са наблюденията ви върху сектора на имотите по Черноморието – прогнози за 2016 г.?
Черноморието е район, който винаги предизвиква интерес, особено за чужди граждани и е обект на търсене и предлагане в още по-голяма степен с наближаването на летния сезон. Статистиките сочат, че за последните 2 години интересът към придобиване на имот тук възвръща позициите си. Подобрява се пазарният климат и търсенето на различни по вид и предназначение имоти. Броят на сделките се увеличава, което е повод за оптимизъм в сектора през тази година.
Виждате ли възможности за разрастване в другите сфери на дейности на холдинга? Нови проекти в сектора на услуги, на медиите?
Холдинг Варна развива чрез дъщерните си предприятия дейности в областта на финансите, туризма, услугите, медиите, недвижимите имоти. Полагаме максимални усилия да развиваме всяка една от тези дейности по възможно най-професионалния и задълбочен начин и се радваме, че тези усилия дават резултат.
Например, веригата A HOTELS получи наградата на БХРА за най-бързо развиваща се хотелска верига за 2015 година.
Радваме се и на развитието си в областта на медиите. Медийна група Bulgaria ON AIR /телевизия, радио, списание, сайт/ има все по-широка и вярна аудитория, особено след като започнахме да позиционираме основната си телевизия като политематичен канал. Имаме много работа по развитието на отделните медии в групата, много залагаме на синергията между тях.
Затова на този етап нямаме никакви планове, нито нужда от нови медийни проекти.
Но в някои медии излезе информация за участието на дъщерно дружество на Холдинг Варна в нов медиен проект, българо-руска телевизия?
Искам да подчертая, че нито Холдинг Варна, нито МСАТ работи по нов медиен проект. Нямаме никакво участие в разработването на българо-руска или друга телевизия и освен някои спорадични медийни публикации, които се базират на догадки, нямаме и информация за самия проект.
Както казах и по-горе, за нас е от изключително значение да развиваме медийна група Bulgaria ON AIR и синергията между отделните медии в нея, за да предоставяме на нашата аудитория все по-качествено и разнообразно съдържание.