За законодателните промени в сферата на строителството, децентрализацията на общините и развитието на регионите разговаряме с Найден Зеленогорски, председател на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
Найден Зеленогорски е съпредседател на Парламентарната група на Реформатоския блок и заместник-председател на "Движение България на гражданите". Завършил е икономика в Университета по национално и световно стопанство в София. Специализирал е „Мениджмънт и маркетинг" в Ротердам, Холандия.
В периода между 1992 и 1997 г. е генерален директор на "Български пощи" – Плевен. Народен представител в 39 Народно събрание и член на постоянните комисии по “Икономическа политика” и “Бюджет, финанси и финансов контрол”.
Кмет на община Плевен от 1999 до 2011 г. В периода от 2001 до 2011 г. е член на българските делегации в Съвета на Европа в Страсбург и Комитета на регионите в Брюксел. Председател е на Асоциацията на българските градове и региони.
Учредител и заместник-председател на Политическа партия „Движение България на гражданите“ от Реформаторския блок. Ръководител на групата "Регионална политика, местна власт и местни структури" и член на Изпълнителния съвет.
Г-н Зеленогорски, още по времето на министър Иван Данов се дискутираха мащабни промени в Закона за устройството на територията (ЗУТ), които така и не се реализираха. Докъде стигнаха дискусиите и какво се планира в тази посока?
Проведохме много важна среща с колегите от Камарата на строителите в България, на която говорихме за концептуални неща. Част от тях бяха и техните идеи за разделяне на ЗУТ и те внесоха проектите си, които все още се обсъждат неофициално от колегите от комисията.
Както знаете, има идея за разделянето на ЗУТ на три. Аз не бих могъл да дам в този момент конкретно становище дали това ще се случи, или не. Не бих могъл да кажа чисто концептуално какви ще бъдат важните промени, които ще бъдат направени в големия ЗУТ или в евентуално разделеният на три закон. На този етап с колегите в комисията и от експертния екип се опитваме да си начертаем стратегия, по която да се движим. Целта е да направим процесът по строителство и инвестиране доста по-прост, по-лесен и да намалим времето от идеята до осъществяването на конкретен проект.
Вече минаха някои законови промени, които целяха да решим проблемите с част от пътните проекти, които бяха стигнали до “мъртва точка”. Необходимо е по-сериозно обаче да се активизират не само представителите на строителите, но и лобито на строителните инженери в инвестиционното проектиране, на архитектите. Искаме да чуем всички становища, преди да сме изградили концепцията си за по-сериозни промени в законодателството. Обсъждаме и с министъра на регионалното развитие и благоустройството какво е важното, за да можем не само да облекчим процеса, а и да направим безпроблемно осъществяването на мащабни проекти с европейско финансиране.