Цветелина Тенева е основател и старши фасилитатор в The Business Institute, който организира бизнес работилници , свързани с мениджмънтa, иновациите и предприемачеството.
Професионалният път на Цветелина Тенева започва в Правителствената информационна служба, където тя е PR специалист. По-късно работи в Орбител, където последователно заема длъжностите PR, Марком мениджър и Маркетинг директор.
В качеството си на експерт в областите бизнес иновации, бизнес моделиране, стартиране на бизнес и предприемаческо мислене Тенева беше сред лекторите на Академията за иновации, която се проведе на 10 и 11 юни в Нов български университет. Какво разказа Цветелина пред Investor.bg за връзката между иновациите и бизнеса можете да прочетете тук... Как решихте да създадете The Business Institute?
Историята е доста прозаична. Както на мен, така и на един от моите съдружници, с когото оперативно управляваме Института, бизнес обученията ни бяха хоби, докато бяхме на различни мениджърски позиции в други компании. По едно и също време и двамата се озовахме на кръстопът и решихме да превърнем хобито си в бизнес. Случи се през 2009 г., а The Business Institute като такъв стартира през 2010 г. Дейността Ви е свързана с консултиране на компании. Какво свързва тези, които идват при Вас за съвет? Всъщност се занимаваме с няколко различни дейности. Едната е свързана с организирането на бизнес работилници и бизнес симулации, които правим за компании или частни лица. С единия крак сме стъпили в образованието, защото имаме съвместна Mагистърска програма по иновации, предприемачество и финанси в Висшето училище по застраховане и финанси. Така да се каже сме в два свята – в корпоративния и в света на образованието.
Това, което може би обединява всичко, е, че в днешно време, ако човек не учи нови неща и ако не търси ново, промяна, иновация, много по-бързо става неконкурентен, отколкото да кажем преди пет или десет години. Това е общият мотив на всички, които идват при нас – и на студентите от магистърската програма, и на компаниите, с които работим, и на частните лица. Това е общият мотив, който ги свързва. Какъв е профилът на компаниите, които търсят подкрепа от The Business Institute? Това, което обединява компаниите, които идват при нас, без значение от размера им, е, че имат пред себе си предизвикателство, което досега не са преодолявали. Те припознават в нас този партньор, който ще им даде „гориво“, както метафорично го наричаме. Затова в нашата идентичност летвата за висок скок е много важен елемент и присъства в нашето лого. Споменахте, че сте с един крак в образованието. Какво мислите за образованието в България като цяло? Нашата мотивация да се захванем с тази дейност е свързана с неприемливо голямата дупка, която остава между образованието и реалната работа в бизнеса. Знам, че това е доста конвенционален отговор, защото много хора говорят за това и мнозина виждат този проблем. Това всъщност е прекрасно, защото означава, че има много страни, които работим за решаването на един проблем.