fallback

Шефът на Ериксон България: Българският пазар е една пита с мед

16:21 | 09.11.04 г.

Ериксон Швеция ще създаде регионален център за компетентност в България, като по този проект се работи от 6 месеца. Това съобщи Микаел Анкерс, новият изпълнителен директор на Ериксон България по време на организирана от компанията пресконференция. “България разполага с голям брой високообразовани хора, има така наречената компетентност. Посредством новия център ще използваме потенциала на добре образованите специалисти за оказване на професионални услуги, дори за цяла Европа. Аз лично смятам, че това е отлична възможност да се направи подобно капиталовложение, ще ни трябват още 2-3 месеца, за да финализираме плановете ни”, добави директорът. Той уточни, че тази стъпка се предприема заради доброто образование на специалистите тук, както и заради динамичното развитие на пазара. “Ние самите се виждаме като една компания, която е на предния фронт на този динамичен пазар”, каза още Анкерс. Услуги от трето поколение като безжичният broadband ще бъдат въведени в България след една година, като най-вероятно лицензите ще се дадат в началото на следващата година. “Най-много до две години всички ние ще ползваме тези нови услуги, които в западноевропейските страни се приемат много добре”, добави директорът. Друга обещаваща област за компанията е проектът за безопасност ”Проект 112”, който продължава да се очаква да гарантира сигурност и безопасност. Той е европейския вариант на тел. 911 и се състои в това на един номер да се звъни при всякакви спешни случаи. Директорът не пожела да коментира дали компанията води преговори за изграждането на GSM мрежа с БТК, но заяви “бихме желали да го направим”. В кратко интервю за Investor.bg Микаел Анкерс отговори на следните въпроси: Бихте ли казали какъв е точният размер на инвестициите, направени в България за 10-годишното присъствие на компанията в страната? - Това е много добър въпрос, харесва ми, но трудно ще мога да отговоря на него. Първо, аз трябва да се придържам към някои ограничения по отношения на информацията, която разпространявам в областта на потребителите, продажбите и инвестициите в страната. Мога да ви дам обща картина на ситуацията. В момента екипът ни се състои от 38 човека, имаме споразумения с приблизително 15 подизпълнители, компании в областта на телекомуникациите. Освен това тук плащаме за наеми, за транспорт, за други услуги. Инвестираме много и в развитието на човешкия персонал, наетите хора в нашата фирма. Не мога да предоставя точни цифри, но причината за нашия успех през тези 10 години, е че ние сериозно инвестирахме в обучение на хората, което, от своя страна, се възвърна като разрастване на дейността. Предполагам, че не можете да ми кажете и размерът на печалбата ви в България, но все пак доволни ли сте от постигнатите резултати? - Трябва да се гордеем с това, което Ериксон постигна тук за последните 10 години. Ако не бяхме рентабилни, нямаше да сме тук. Ако говорим за постижения, можем да твърдим, че винаги има възможност за по-добри постижения с развитието на пазара. Ние преследваме доста големи амбиции и цели по отношение на нашата дейност. Не бих използвал думата “удовлетворен” от сегашното ни или бъдещо положение, по-скоро ще заявя, че ние се гордеем с постигнатото. Това нямаше да е възможно и няма да е възможно, ако не бяха тези хора тук, в които ние вложихме много. И все пак, перспективен ли е българският пазар? Да, има много добри перспективи, в момента се извършват големи промени на пазара за телекомуникациите, ще има много нови услуги, по-голяма конкуренция. Образно можем да го илюстрираме с една пита с мед - за пчелите ще има силна конкуренция, ще има битка. Въпросът ще се свежда до това да си най-добър в подходящия момент. Да, има много добри перспективи, но също и засилена конкуренция, което общо взето е добре и нормално.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:32 | 05.09.22 г.
fallback