fallback

Ц. Крумова: И 2013 година ще бъде трудна за застраховането

Цената на застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите“ ще продължи да се вдига, смята изпълнителният директор на „Армеец“

14:42 | 08.05.13 г.
Автор - снимка
Създател

Застрахователно дружество “Армеец” заема първо място по приходи застрахователния пазар за 2012, показват данни на Комисията за финансов надзор. За изминалата година компанията реализира премиен приход над 170 млн. лева и ръст от 6% спрямо 2011.

За резултатите на компанията и перспективите пред застрахователния пазар Bulgaria On Air разговаря с изпълнителния директор на застрахователно дружество „Армеец“ Цветанка Крумова.

- Госпожо Крумова, излязоха данни, според които сектора на застраховането започва да се съживява. Каква беше миналата година да вас и за колегите ви?

Застрахователният бизнес се развива след икономиката. По тази причина дори и да има високи ръстове в икономиката, ние ще излезем по-късно от кризата, така както влязохме по-късно. Миналата година застрахователният пазар като цяло имаше спад като основния спад в бизнеса е по отношение на застраховките "Каско". Спадът по "Гражданска отговорност" не е толкова голям. Това, което наблюдаваме, е и спад на застрахователните суми, заради остаряване на автомобилния парк - нещо, което също се отразява на пазара.

- Какъв е спадът на премийния приход в застраховането за миналата година? Спадът общо за сектора беше около 2%, т.е. застрахователният пазар е реализирал с около 25 млн. по-малко в сравнение с 2011 година. Тенденцията е за забавяне на този спад. Очаква се ръст в застраховането, но той ще се дължи на увеличаване на премиите, а не толкова на застрахователните стойности.

- Какви са тенденциите при застраховките "Каско"?

Те са пряко свързани с доходите на населението, за са доброволни. Хората започват да спестяват от застраховката на автомобила си. Ние наблюдаваме, че хората намаляват застраховките, свързани с автомобили, които се финансират от банки и лизингови компании. В същото време обаче наблюдаваме ръст при ритейл клиентите - физически и юридически лица.

- Данните показват, че голяма част от хората не сключват застраховка "Гражданска отговорност". Има ли промяна на този показател към момента?

Да, но това се дължи по-скоро на изчистване на статистически грешки. Обхватът на тази застраховка се прави по една методика и тя не е най-точната. Има около 7 методологии и трябва да се има предвид, че става въпрос за автомобили в циркулация, т.е. тези, които се движат по пътищата, защото са най-рискови. Има и такива, които не се използват и не се застраховат. Ние сме убедени, че обхвата на застраховката е много по-голям, ако се използва друга методология.

Функцията на тази застраховка е донякъде социална, а когато има по-малко застраховани автомобили се повишава цената, защото се повишава вноската в Гаранционния фонд. Тя се поема от крайния клиент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:14 | 12.09.22 г.
fallback