На 12-13 април ще се проведе най-мащабната туристическа конференция Travel Academy 2013 - форум, който се организира от Антон Пенев - маркетинг мениджър на Astral Holidays, Димо Желев -управител DRS Travel и Радомир Русев - управление проекти и маркетинг Loyal Travel. Събитието ще срещне представители на туристическия бранш на едно място, които ще дискутират горещи теми в сектора на туризма. Кои са те можете да прочетете в интервюто, което организаторите дадоха за Investor.bg
- По-силен ли ще бъде новият летен сезон? На какви оферти залагат туристическите фирми за Лято 2013?
Очертава се една много интересна година, която от самото начало показва, че ще бъде значително по-добра от 2012 година. Съдим за това от ранните записвания, които спрямо миналата година, бележат сериозен ръст. По наши наблюдения при по-голямата част от туроператорите присъстват добре познати дестинации в Турция - Анталия, Кушадасъ, Бодрум и Мармарис, в Гърция – Крит, Халкидики, Тасос, Корфу, Тунис, в Испания – Палма де Майорка, курортите около Барселона - Коста дел Сол, но се забелязват и нови дестинации - Закинтос, Сицилия, Сардиния, Португалия, които будят сериозен интерес, сред потребителите.
- Какви са очакванията Ви за ръст на чуждите туристи и от кои чужди пазари се очаква най-голям ръст?
Очакванията за тази година са за един стабилен ръст в рамките на 8-10%, като вече има сериозни индикации за това предвид записванията за Лято 2013. Имаме ръст при записванията от немци, руснаци и англичани, туристи от бившите съветски републики, поляци и други, като най-внушителен е този при руските туристи.
- На 12-13 април предстои най-мащабната туристическа конференция Travel Academy 2013 - форум, който организирате и който дава среща на представители на туристическия бранш на едно място. Какви са акцентите в него?
Българските хотели и туристически агенции не са конкурентоспособни на западните си колеги. Знанията по отношение на онлайн маркетинга са един от основните проблеми на българския туристически бизнес. На този глад за иновативни маркетингови концепции отговаря организираното от нас на събитие. Туристическа академия 2013 е първото по рода си събитие за професионалисти в туризма, което предвижда конкретни панели с лекции за хотели и туроператори. Ще се проведе на 12 и 13-ти април в хотел Novotel София.
Форумът е под патронажа на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма и включва дискусии за горещите теми в бранша – новият Закон за туризма и туристическата реклама на България. Дискусиите ще се модерират от директори на дирекции в МИЕТ – Мария Иванова и Анелия Генова.
- Бихте ли маркирали някои от актуалните проблеми, които ще се обсъждат на форума?
Имаме няколко лекции, които са свързани с основните елементи на онлайн маркетинга – сайт на туристическа фирма и оптимизацията му в Google, популяризиране на услугите във Facebook, софтуери за управление на отношенията с клиенти, ефективна онлайн реклама и др.
От друга страна сме се погрижили да запознаем професионалистите от бранша с проблеми от злободневието като диференцираната ставка на ДДС в туризма и казуси при осчетоводяването и въвеждане на еко норми в хотелите и много други.
- Кои са слабите страни на приетия в последния момент от парламента Закон за туризма, които спъват туристическия бизнес?
Законът за туризма, като всеки закон, няма как да отговаря на интересите на всички. Въпреки че е приет в последния момент, той се подготвя от четири години и в него има много неща, които ще благоприятстват бизнеса. Сред тях са възможността за издаване на електронен ваучер и онлайн подписване на договор за пътуване. Въведени в закона са онлайн туристически агенции с диференцирани изисквания за тях, подаване на документи за лиценз по електронен път и др. Районирането на страната е концепция със страхотен потенциал, но само времето ще покаже ефективността й в практиката.
- Смятате ли, че президентът трябва да наложи вето на Закона за туризма, както поиска част от бранша?
Честно казано сме запознати само с претенциите на председателя на Институт за анализи и оценки в туризма Румен Драганов и Националния борд по туризъм за налагане на вето. На противна позиция бяха 18 неправителствени организации. Законът беше на обществено обсъждане дълго време и е изненадващо как много от исканията не бяха поставени пред екипа, който го подготвя в този период. Нека напомним, че в България има над 170 неправителствени организации в сектора, често с противоположни интереси. Няма как всички те да бъдат доволни. Важно за нас е да има постоянни дискусии по закона, като организираните от нас в рамките на Туристическа академия 2013.