Д-р Бранимир Кирилов е лекар по дентална медицина. Завършва специалност Дентална медицина на Медицински университет – София през 1998 г. През 2003 г. придобива специалност по Орална хирургия.
Завършил е успешно множество квалификационни курсове в областта на денталната имплантология при водещи световни специалисти. Професионалните му интереси са съсредоточени в областта на имплантологията, оралната хирургия и Pillar процедурите.
Изнася доклади и лекции като участник в международни конгреси по дентална имплантология в САЩ и Европа. Автор е на редица статии и публикации в областта на имплантологията и естетичната стоматология.
Ръководи семинари и консултации в Международния учебен център по дентална имплантология IFZI – България.
Член е на Международния конгрес на оралните имплантолози – ICOI и Българския зъболекарски съюз.
През 2005 г. основава клиниката по дентална медицина Медикъл Дент, която е официален представител на Международния учебен център по имплантология - IFZI, със седалище в Нюрнберг, Германия.
- Д-р Кирилов, Вашата клиника съществува вече осем години, така че очевидно е успешно бизнес начинание. Лесно ли е в България да се развива такъв бизнес?
Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. Много e трудно от една страна да се намери баланса, при който да бъде защитен социалният момент на здравеопазването, а от друга страна да бъде защитен бизнес проектът, така че дейността да бъде печеливша. Като цяло здравеопазването е доста трудна за управление бизнес сфера. За България това важи наистина в още по-голяма степен. Един от големите проблеми на здравната реформа е липсата на достатъчно добре подготвени кадри за здравен мениджмънт.
- Нека ви върнем в началото на проекта. Разкажете за началото на този бизнес. Лесно ли е да се инвестира в тази област в България?
В началото, през 1999 г. тръгнах с потребителски кредит от 5000 лева от Банка ДСК, като от банката ме проучваха в продължение на пет месеца, а освен това имах петима поръчителя. Така че това беше доста трудно получен кредит.
Тогава започнах да работя в един ведомствен кабинет на Българското национално радио, който взех под наем след участие в открит конкурс. Аз поех лечението на техните служители на преференциални цени. След това, поради съзряване на идеята за създаване на добра клиника и нарастване на клиентелата, преминах към следващата си идея - създаването на „Медикъл Дент“.
Самата идея за клиниката се появи от желанието ми да предложа качествено лечение от техническа гледна точка, съчетано с доброто обслужване на пациента. По времето, когато този план се зароди у мен, в България имаше отделни стоматологични кабинети и практики, които предлагаха добро лечение. Проблемът на отделната практика обаче е в липсата на възможност да се предложи цялостно обслужване – пациентът да бъде диспансеризиран, да може да бъде проследяван на периоди според заболяванията си и да бъде подканян за контролни и профилактични прегледи. Тъй като профилактичните прегледи не са популярни в България, изключително важно е пациентът да бъде контролиран чрез информираност. Отделната практика означава освен това, че всяка нужда от консултация се реализира чрез изпращане на пациента до друга практика – тоест, пациентът понякога трябва да обиколи 4-5 адреса, за да може да завърши успешно лечението си. А когато е в лечебното заведение, той трябва да бъде посрещнат комфортно по начин, по който да се намали стресът и страхът от пребиваването на това място, защото като цяло здравеопазването и в частност стоматологията се свързват със страх от манипулациите.
- Какво налага предлагането на пълен спектър от всички възможни дентални услуги – нещо, което прави вашата клиника?
Аз бях убеден, че единичната практика не може да предложи едно такова цялостно обслужване, а към момента нямаше пример за частна клиника в страната, която да предлага добро обслужване с добри работни процеси. Създадох „Медикъл Дент“, стъпвайки на тази идея. Ползвах модела на подобни клиники в Западна Европа и САЩ и реално взаимствах опит отвън, който пренасях през цялото време във всички звена на „Медикъл Дент“ - в администрацията, фронт офиса, комуникацията с пациентите, специализацията на стоматолозите в различни области, специализацията на сестрите и т.н. Така например, когато пациент се обади при нас, за да си запише час, ние имаме грижата да му се обадим след това и да му напомним за посещението при нас, да го попитаме как се чувства... Когато той дойде тук, го настаняваме и се грижим за него. Специфичното за клиниката ни е, че различните специалисти минават през пациента на място, вместо той да се мести постоянно от кабинет на кабинет.
В началото на съществуването си „Медикъл Дент“ разполагаше само с два кабинета. На шестия месец направихме трети. След година и половина работа разширихме клиниката двойно – тогава реално добавихме един хирургичен кабинет и операционна с обща анестезия.
Последното разширяване бе осъществено в началото на 2011 г., когато добавихме още 5 кабинета. Така че в момента клиниката разполага с общо десет кабинета. Освен това е оборудвана с рентгенова апаратура. Има и малка стоматологична лаборатория, в която се извършва спомагателна дейност.
Но винаги през годините съм търсил възможността да въведа чуждестранен опит – опита на водещите специалисти от различните специалности. Лекарите, работещи в „Медикъл Дент“, се обучават при най-добрите имена във всяка една дисциплина. А от тази година създаваме и лекарски съвет към клиниката, в който се включват водещи специалисти от всяко направление. Те участват в учебния процес – в консултацията и планирането, като по-сложните случаи ще бъдат поемани от тях. Освен това те ще извършват и контрол и обучения на по-младите лекари. Този лекарски съвет ще заседава при нас ежеседмично.
Смея да твърдя, че в България ние сме иноваторите в тази област и задаваме насоката. Уникалното в случая с лекарския съвет например е, че трима водещи в своята сфера специалисти си подават ръка в името на пациента. Те не се конкурират, а се обединяват, за да се полагат възможно най-добрите грижи за пациента.