fallback

Драган Радивоевич: Леките бири целят разширяване на пазара

Към момента пазарният дял на нискоалкохолните бири е около 5%, но се очаква той да се удвои, заявява генералният директор на "Каменица" АД

08:30 | 12.07.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Драган Радивоевич, изпълнителен директор на "Каменица" АД. Снимка: Личен архив

Драган Радивоевич е изпълнителен директор на "Каменица" от 2009 г. Преди това е заемал различни длъжности в предишния собственик на българската пивоварна - AB InBev.

Радивоевич е магистър по икономика и финанси от Университета в Монклер, САЩ. Преди да стане директор по търговското планиране за Балканите в InBev, е работил за Coca Cola - САЩ и сръбската Unimilk.

С господин Радивоевич разговаряме за тенденциите на пазара на бира в България, развитието на „Каменица“ АД и значителното разнообразяване на асортимента при плодовите бири това лято

- Вижда ли се раздвижване на пазара това лято и каква е прогнозата ви за сезона като цяло - ще има ли ръст спрямо миналата година? През 2011 г. общият спад в индустрията продължи и достигна до около 3%. Това е в допълнение на вече акумулираният през 2009 г. и 2010 г. спад от 15% в сравнение с предкризисната 2008 г.

2012 г. също няма да е лесна за пивоварната индустрия. По данни на Съюза на пивоварите за  първото тримесечие на годината пазарът на бира бележи спад с около 10%. Въпреки това се надяваме на силен летен туристически сезон, който, в допълнение към засиленото присъствие на спортни изяви, ще допринесат за положително развитие на пазара.

Очакваме също така „Каменица” АД да затвърди лидерските си позиции на пазара, като принос за това ще окажат и нискоалкохолните ни плодови бири – Каменица Фреш Лимон и новата Каменица Фреш Грейпфрут.

- А какво очаквате конкретно от Каменица?

По данни на AC Nielsen за месец април 2012 г. пазарният дял на компанията е 34,1%, което е с 5 процентни пункта повече в сравнение със същия период на миналата година. Нарастване на пазарния дял бележи и марката Каменица. През месец април стойността му е 19,5%, което е с 3,4 процентни пункта повече спрямо същия период на 2011 година.

Вярваме, че принос за лидерските позиции в пазарния дял на „Каменица” АД имат всички иновации и инвестициите на компанията. През 2011 г. вложенията на компанията са близо 18 млн. лв., част от общата сума инвестиции от 68 млн. лв. за изминалите 4 години. Стойността на инвестициите, планирани от „Каменица” АД за 2012 г., възлизат на близо 19 млн. лв.

- През това лято се наблюдава невиждана активност от страна на производителите на бира да пускат нови, по-леки напитки. Какво се цели с тази стретегия? Това, което може да се каже, е че пускането на нискоалкохолни плодови бири е логично развитие на пазара на бира в България. Този вид продукти отдавна са част от портфолиото на пивоварните компании по света и навлизането им и тук беше единствено въпрос на време. Въпреки че средностатистическият български потребител на бира все още остава традиционалист във вкусовете си, през последните години той е все по-отворен и любопитен към нови вкусове.

Обяснението за това е просто. Той има възможност да пътува все повече, да открива нови култури, а това е и предпоставка да експериментира с нови вкусове. А това неминуемо повлиява и върху желанието му да опитва нови продукти. В същото време, с пускането на нискоалкохолни плодови бири като Каменица Фреш Лимон и Каменица Фреш Грейпфрут, ние създаваме нова категория и успоредно с това разширяваме портфолиото на компанията. Новите продукти съответстват и на стратегията на компанията, в основата на развитието на която винаги си били иновациите. Затова и през 2011 г. „Каменица” АД първа пусна иновативната за българския пазар Каменица Фреш Лимон. Продуктът е микс от класическа светла бира и лимонов сок, с ниско съдържание на алкохол – 2%. Тя беше приета изключително добре от потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:02 | 14.09.22 г.
fallback