fallback

П. Прошков: Нужни са сериозни реформи в общинските дружества

Кандидатът на Синята коалиция е против пълната приватизация на "Топлофикация - София"

08:15 | 20.10.11 г.

Снимка: личен архив

Прошко Прошков е роден на 31 август 1974 г. В София. Завършил в Техническия университет и по образование е инженер-магистър и докторант по „Автоматика и системотехника“.

След дипломирането си заминава за Германия, където повече от 4 години работи по проект на Дойче бан (немските железници) за оптимизиране на транспорта, включващ създаване на симулационни модели и проектиране на софтуер. Работил е и като изследовател и софтуерен аналитик в Техническия университет в Берлин. През 2008 г. завършва Българското училище за политика към Нов български университет. Член е на съвета на Клуба на възпитаниците на училището.

Прошко Прошков е един от учредителите на партия Демократи за силна България. През 2007 г. става член на нейното софийско ръководство и е номиниран от Алианс за София, коалиция на ДСБ и Съюза на демократичните сили, за кандидат-кмет на столичния район "Лозенец". На първия тур остава втори, но печели с 57% от гласовете балотажа срещу кандидатката на ГЕРБ и бивш шеф на Българското национално радио Поля Станчева, и става един от малкото кметове на ДСБ. През 2010 г. е преизбран в софийското ръководство на ДСБ.

- Г-н Прошков, кои ще бъдат основните ви приоритети, ако станете кмет на София?

Основният ми приоритет е справяне с битовизмите - разбити пътища, кучета, лоша пешеходна инфраструктура и т. н. Всичкото това са само симптоми на едно и също заболяване - модела на управление "Софиянски - Борисов". Идвам, за да променя този модел на управление.

- Какво имате предвид под модел "Софиянски - Борисов"?

Моделът се състои в това, че всички са с черпаци около казана и бъркат в него, колкото им душа иска, модел на картелиране, на една администрация, която крие какво върши. Промяната ще стане през моя проект за пълна публичност на дейността на общината. Ще извадя на светло отчетите на общината. Последният кмет, който го е правил в София, е инж. Иван Иванов през 1934 г. Той издава списание „Сердика“ и публикува всичките си отчети за това къде и какво се харчи.

При районните кметове не знаем какво и как се харчи. Дори общинските съветници, освен ако не са от управляващата партия, имат проблем да стигнат до тази информация. 

Вече не е 1934 г. и за да сме с крак с времето, публичността ще става през интернет. Всеки ще може да види инвестиционната програма и приоритетите на общината. Всичко трябва да бъде ясно – къде, кой, защо срещу колко пари какво прави.

От три години настояваме за регистри на общинската собственост и на обществените поръчки. Сега не е ясно кой печели, защо печели, не са ясни и стойностите. Ако имаше такъв регистър, и медиите, и ние щяхме да знаем, че има детски градини, които струват по 4 млн. лв. Когато има информираност, всеки общински съветник ще знае, че ще е на фокуса и ще има по-голяма дисциплинираност.

- По какъв начин според вас могат да се увеличат приходите на общината?

Прие се нова схема за рекламните съоръжения, която трябваше да увеличи приходите от реклама. В момента общината печели от реклама по-малко от една средна рекламна фирма, а имаме толкова много площи за отдаване.

За пореден път се проваля и конкурсът за външна реклама, тъй като има административен хаос и лобиране. Предложихме на всеки билборд да се предвиди площ от 2-3%, в която да пише номерът на договора и кога изтича. Това щеше да ни помогне да знаем кои са легалните реклами, но не се прие.

Рекламата е един от източниците за допълнителни приходи, както и преместваемите обекти в града. По отношение на търговските обекти е важен контролът.

Идеята ми е в инспектората на София да има профилирани подзвена, а не като сега хората от тази структура да следят всичко. Така ще повишим приходите от глоби и санкции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:32 | 14.09.22 г.
fallback