- А докъде стигна процесът на монтиране на GPS-и на локомотивите, също с цел намаляване на излишните разходи, основно на гориво?
Този процес започна в началото на годината. Преди дни подписах анекса с М-тел, в който се уточнява, че до 30 ноември всички локомотиви ще са се сдобили с GPS-и. Това обаче не е достатъчно, трябва да се монтират и монитори, дебитомери и други съпътстващи устройства. Така че целият процес ще приключи вероятно до края на годината.
Стартирахме и процедура за подмяна на дизеловото стопанство, включително подмяна на дизел-колонки, тръбопроводи и така нататък. Всичко това го обмислихме и направихме проект, който одобрихме на съвета на директорите и предстои неговата реализация. Тъй като дори с монтираните GPS-и, ако има течове на гориво от горивното стопанство, ползата не е голяма.
По предварителни данни този проект, който ще обхване локомотивните стопанства в цялата страна, ще струва около 500-600 хил. лева. Изборът на изпълнител ще стане чрез обществена поръчка. Смятам, че практическата реализация ще трае не повече от 2 месеца, но едва ли тя ще започне до края на годината, тъй като е необходимо да бъдат изминати всички предварителни процедури.
- Г-н Недев, „БДЖ – пътнически превози“ планира ли закупуване на нови спални вагони, предвид остарелия си подвижен състав?
В момента върви изпълнението на само една поръчка за изработване на 30 спални вагона. Реализацията се осъществява от завод в Турция, който е избран чрез конкурс. Вече са преведени авансово от държавата около 20 млн. лева, остава да се преведат около 30 млн. лева. Наша работна група посети на място завода-производител, за да провери как върви строителството на вагоните. Първите впечатления са много добри, но ще зачестим инспекциите, за да сме сигурни, че нещата вървят по план.
Първите 12 спални вагона би трябвало да пристигнат у нас през април 2012 г. Следващата партида е от 8 броя, а през август 2012 г. по график трябва да ни бъдат доставени последните 10 спални вагона.
- Имахте планове и за влакове с бизнес вагони?
Не сме се отказали от влаковете с по-голяма добавена стойност. Имахме пилотен проект за интернет във влака. Връзката обаче не беше много стабилна, на моменти се губеше, после проблемът беше отстранен.
Мисля, че ще дойде моментът, когато ще можем да „придърпаме“ бизнесмени по направленията до Пловдив и Пазарджик, а защо не и до Варна и Бургас. Това може да стане, ако осигурим условия за удобно пътуване, включително чиста и спретната обстановка. Важно е да има и стабилен интернет, също и добър вагон ресторант. И това може да се осъществи без особени инвестиции, освен в маркетинг, разбира се. Засега не мога да кажа в кои часове и колко пъти на ден е удачно да пуснем бизнес вагони. Това би могло да покаже маркетингово проучване, което задължително ще направим.
Скоро ще направим съвместно изследване с гръцките железници, за да разберем какъв е трафикът до Солун. Преди по това направление е пътувал влак, а сега няма, защото не е било рентабилно и движението е спряно от гръцка страна. Смятам обаче, че в голяма степен причината е в не добре определения график на пътуване и връзките с други превози. Ако сега установим, че ще има търсене и направлението е рентабилно, е възможно движението на влака до Солун да се възобнови.
преди 13 години От кога да се продава е проблем? По-важно е каква цена ще договориш и къде ще отидат парите след това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Този директор е умен мъж и голям пичага, :). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години ДЪРЖАВАТА СЕ разпродава на парче - щял да продава държавните железници на чужденци - АБСОЛЮТЕН КОМИК - на тоя трябва да му забранат да говори !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Давай разпродавай квото можете то не остана много, такива дървени философи дето могат само да разпродават съграденото от други сме се нагледали 20 години, говори само за разпродаване една дума не казва как може да направи нещо за да може да спре разграбването на БДЖ, като например един познат ми казва че влака от Самуил до Силистра доста често е много пълен, но ако не си си взел билет от някой гара, а то там почти няма гишета по гарите вече по разбираеми причини, може да си вземеш билет от кондуктора, но при него цената е наполовина и естествено той не ти дава изобщо билет и така пътуват около 80 % от пътниците, примерно за това да беше казал нещо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар