IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Йордан Недев: БДЖ ще се освободи от всички несвойствени дейности

Потенциалните купувачи на товарните превози са други европейски железници, но и голям спедитор, заяви за Investor.bg изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ"

08:00 | 19.10.11 г. 14
Автор - снимка
Създател
<p>
	Йордан Недев, изпълнителен директор на &bdquo;Холдинг БДЖ&ldquo; ЕАД</p>
<p>
	&nbsp;</p>

Йордан Недев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД

 

- А докъде стигна процесът на монтиране на GPS-и на локомотивите, също с цел намаляване на излишните разходи, основно на гориво?

Този процес започна в началото на годината. Преди дни подписах анекса с М-тел, в който се уточнява, че до 30 ноември всички локомотиви ще са се сдобили с GPS-и. Това обаче не е достатъчно, трябва да се монтират и монитори, дебитомери и други съпътстващи устройства. Така че целият процес ще приключи вероятно до края на годината.

Стартирахме и процедура за подмяна на дизеловото стопанство, включително подмяна на дизел-колонки, тръбопроводи и така нататък. Всичко това го обмислихме и направихме проект, който одобрихме на съвета на директорите и предстои неговата реализация. Тъй като дори с монтираните GPS-и, ако има течове на гориво от горивното стопанство, ползата не е голяма.

По предварителни данни този проект, който ще обхване локомотивните стопанства в цялата страна, ще струва около 500-600 хил. лева. Изборът на изпълнител ще стане чрез обществена поръчка. Смятам, че практическата реализация ще трае не повече от 2 месеца, но едва ли тя ще започне до края на годината, тъй като е необходимо да бъдат изминати всички предварителни процедури.

- Г-н Недев, „БДЖ – пътнически превози“ планира ли закупуване на нови спални вагони, предвид остарелия си подвижен състав?

В момента върви изпълнението на само една поръчка за изработване на 30 спални вагона. Реализацията се осъществява от завод в Турция, който е избран чрез конкурс. Вече са преведени авансово от държавата около 20 млн. лева, остава да се преведат около 30 млн. лева. Наша работна група посети на място завода-производител, за да провери как върви строителството на вагоните. Първите впечатления са много добри, но ще зачестим инспекциите, за да сме сигурни, че нещата вървят по план.

Първите 12 спални вагона би трябвало да пристигнат у нас през април 2012 г. Следващата партида е от 8 броя, а през август 2012 г. по график трябва да ни бъдат доставени последните 10 спални вагона.

- Имахте планове и за влакове с бизнес вагони?

Не сме се отказали от влаковете с по-голяма добавена стойност. Имахме пилотен проект за интернет във влака. Връзката обаче не беше много стабилна, на моменти се губеше, после проблемът беше отстранен.

Мисля, че ще дойде моментът, когато ще можем да „придърпаме“ бизнесмени по направленията до Пловдив и Пазарджик, а защо не и до Варна и Бургас. Това може да стане, ако осигурим условия за удобно пътуване, включително чиста и спретната обстановка. Важно е да има и стабилен интернет, също и добър вагон ресторант. И това може да се осъществи без особени инвестиции, освен в маркетинг, разбира се. Засега не мога да кажа в кои часове и колко пъти на ден е удачно да пуснем бизнес вагони. Това би могло да покаже маркетингово проучване, което задължително ще направим.

Скоро ще направим съвместно изследване с гръцките железници, за да разберем какъв е трафикът до Солун. Преди по това направление е пътувал влак, а сега няма, защото не е било рентабилно и движението е спряно от гръцка страна. Смятам обаче, че в голяма степен причината е в не добре определения график на пътуване и връзките с други превози. Ако сега установим, че ще има търсене и направлението е рентабилно, е възможно движението на влака до Солун да се възобнови.

Последна актуализация: 20:24 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

14
rate up comment 0 rate down comment 0
creepazoid
преди 13 години
При 220 млн. лева годишна субсидия не виждам за каква самоиздръжка говорим и кой частен инвеститор би се съгласил на подобно бреме. Очевидно е че и ние като данъкоплатци не можем да си позволим всеки един от нас да плаща по 30лв годишно на една купчина старо желязо. А товарни превози не са на печалба от както фалира Кремиковци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 0 rate down comment 1
Спящият бик
преди 13 години
Въпросът, който зададох в първия си постинг, всъщност беше риторичен. Знам, че има мераклии да купят на безценица товарните превози. Една от най-големите инвестиции на Бъфет в кризата също беше в този отрасъл.Но разделяйки се с печелившата част от компанията, сегашният и собственик - държавата - я лишава окончателно от възможността да се самоиздържа! Въпрос на точни сметки е дали от данъците на бъдещия собственик ще може да се покрива или не субсидията за пътническите превози? Затова не е лошо да погледнем и другия вариант - БДЖ да не се разделя - който иска да купи печелившите товарни, да получи и социалните пътнически превози. Това не е невъзможно. При положение, че става въпрос за монополна дейност, даржавата има право и ще въведе за нея регулаторен режим, който ще осигури продължаването на социалния и характер, но вече не за сметка на данъкоплатците!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 0
naglia
преди 13 години
Лично моето мнение - Аз не знам някоя Железница да е на печалба !?? БДЖ както някой каза е Свещена златна крава и бездънна яма в която 10 % от персонала работят а другите само прибират заплата ! Краде се масово от всякъде всевъзможно ! Администрацията е раздута до краен предел дори и без да включвам НКЖИ ! Изхода е един ЗАКРИВАНЕ и разпродаване на активите ! Товарните превози ги продават ! А *** дето бяха свикнали да се возят безплатно почват да се движат пеша !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 3
IMRO
преди 13 години
Хубавец;-)Ако ми падне, ще го смеля.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
topfly
преди 13 години
Това, че една дейност е печеливша, не означава, че е ефективна. Ролята на държавата е да регулира бизнеса и да се занимава със социални дейности, а не да прави бизнес! Всяка дейност с която частният бизнес може да се справи трябва да се приватизира!Кръстосаното финансиране от товарни на пътнически превози само по себе си не решава проблема, а само го прикрива!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 1
topfly
преди 13 години
Проблемът с БДЖ е системен. Няма проблем, че държавата субсидира, но защо само БДЖ? Хората не искат да пътуват с БДЖ, а да се предвижат от точка А в точка Б. Субсидии би могло да има за всички превозвачи които возят пенсионери, ученици, болни и т.н.Другият важен системен проблем са слабо използваните линии! За 2-3 композиции на ден (дори и да са пълни с пътници) не си струва успоредното поддържане на железопътна и и нормална пътна инфраструктура! По такива линии икономически е много по изгодно влаковете да се заменят с автобуси!БДЖ трябва да се движи само по основните и много натоварени линии по добра инфраструктура и с 200 км в час!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 3
VBT
преди 13 години
Ами защото е социална. По тази логика и здравеопазването да го закрием - ако няма пари за лекар .. :(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 6
vzhekoff
преди 13 години
Прочетох цялото СВ на директора. Не рзбрах къде е учил за влаковете. Нали не е все едно дали продаваш семки, козметика или нещо други, или пък да управляваш жп-компания. Не разбрах каква е визията за модернизиране на БДЖ в посока скоростни и ТОЧНИ влакове. Всичко друго е ясно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 1
data
преди 13 години
Държавната субсидия тази година за БДЖ е 220 млн. лева . И според мен не е ясно какво точно се субсидира - социалната или търговската дейност на БДЖ , така че е нормално да се сви копанията до чисто социалните и фукции , за да е ясно какво и в какъв размер ще се субсидира а и колко може да си позволи обществото и икономиката . Транспортното министерство заслужава адмирации за смелостта да започне реформи в една от свещените крави погълнала милярди в последните 10 г.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
Спящият бик
преди 13 години
Простете, но нещо не разбирам. Имаме две дейности - товарни и пътнически превози. Първата е печеливша, а втората - социална (губеща). Защо да продадем печелившата и след това вечно да субсидираме социалната?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още