fallback

Пехливанов: Приватизацията трябва да носи поне 10% в приходите на общината

Ще работя за това такса "смет" да се изчислява на базата на реалното потребление и да се намали с около 30%, казва кандидатът за кмет на София от партия "Атака"

14:27 | 18.10.11 г. 7

Николай Пехливанов. Снимка: БТА

Броени дни остават до 23 октомври, когато ще се проведат местните избори в България. За кметския стол в София партия "Атака" издигна Николай Пехливанов.

Николай Пехливанов е роден на 5 март 1972 г. в град Бургас. Завършва средното си образование в природоматематическа гимназия в Бургас, а висшето си образование - в Университета по архитектура, строителство и геодезия в София със специалност “Промишлено и гражданско строителство”.

Започва работа в Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), но през 2004 г. се ориентира към частния бизнес, като основава строително-инвестиционната компания „ГрийнЛайф”.

На парламентарните избори през 2009 г. Пехливанов е избран за народен представител в 41-то Народно събрание от гражданската квота на партия „Атака”.

- Г-н Пехливанов, защо се кандидатирахте за кмет на София?

Решението ми да се кандидатирам за кмет е свързано с това, че ми омръзна едни и същи проблеми да остават нерешени през последните няколко години. Всички, които живеем в този град, имаме своя собствена идея как трябва да изглежда той. Крайно време е София да стане един европейски град с нормални условия за живот.

Според мен начинът на живот в столицата не е на това ниво, на което трябва да бъде. Имам идеи, имам решения и познавам проблемите на града. Когато човек влиза в политиката, той трябва да дава решения и да работи за решаването им. Това допълнително ме мотивира да се кандидатирам за кмет.

Слоганът на кампанията ми е „Да си върнем София“. Той обобщава всички теми и проблеми на града – да си върнем сигурността в кварталите, да си върнем тротоарите, да си върнем чистотата, да си върнем градинките.

- Какви ще се основните ви цели, ако станете кмет на столицата?

Според мен трябва да се намерят решенията, защото сега нито пътищата са ни пътища, нито тротоарите са тротоари, нито кварталите са квартали – те са микс от ново и старо строителство. Градският транспорт също не е на нужното ниво.

Трябва да се тръгне от основата на проблема, да се види кое генерира проблема, защо той е нерешен и после - с ясни действия и с насочване на финанси той да се разреши. Нямаме тротоари, защото колите паркират върху тях. Паркират, защото няма паркинги. Осигурявайки паркинги, а на София са необходими около 17 хил. паркоместа, си освобождаваме тротоарите. В същото време колите ще спрат да паркират и по улиците, което ще намали и задръстванията.

Другото решение е с детските градини. Не разбирам защо постоянно трябва да има недостиг на детски градини и на места в тях? Въпросът може да се реши отведнъж. Ако има необходимост от 100 детски градини, се инвестира в тяхното строителство и въпросът се решава.

Имам и съвсем друг модел за управление на общината. Според мен хората в общината трябва да се назначават с конкурс – да разбират от проблемите и да могат да управляват процесите, а не само да ги администрират. Такива кадри има, но трябва да ги намериш, да ги обучиш и да ги мотивираш. Администрацията трябва да се оптимизира, а освен това трябва да се повиши много и качеството на управление.

- А откъде ще намерите пари?

Пари има. За последните 5 години бюджетът на столицата се е удвоил – в момента е 1,3 млрд. лв. Това е огромен бюджет, което показва, че пари има. Въпросът е за какво се харчат тези пари и как се харчат?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:27 | 14.09.22 г.
fallback