Третият кръг преки стимули в САЩ бе от полза и за Visa Inc.
Компанията отчита ръст на обемите по щатските си дебитни карти с 31% до 806 млрд. долара на фона на засиленото пазаруване онлайн и директните плащания на правителството за милиони американци през първите три месеца на годината, съобщава Bloomberg.
„Хората започват да използват дебит по-често отпреди по отношение на продажбите, както и в повече категории отпреди и за по-малки трансакции отпреди“, посочва Васант Прабу, заместник председател и главен финансов директор.
По-добрите от очакваното резултати от дебитния бизнес на компанията са помогнали за стимулиране на разходите като цяло по всички карти до 2,4 трлн. долара през тримесечието, което е над прогнозите.
Акциите на компанията поскъпват с 1,7% към 21: 50 ч. българско време. От началото на годината те увеличават стойността си с над 5% - при 9,7% за 75-членния подиндекс на информационните технологии на S&P 500.
Известното увеличение на пътуванията в чужбина също е помогнало на Visa, която иначе страдаше от занижени разходи по своите карти по време на коронавирусната пандемия и ограниченията на движение.
По думите на Прабу Visa отчита повишение на разходите на американски потребители в Мексико и страните от Карибите над предпандемичните им нива по време на първото тримесечие.
„Потребителите искат да пътуват“, посочва той.
Като цяло приходите на фирмата са се понижили с 2% до 5,7 млрд. долара – по-малко понижение спрямо спада от 5,1%, очакван от анализатори в допитване на Bloomberg.
Главният изпълнителен директор Ал Кели посочи, че компанията се завръща към положителния растеж на трансакции по кредитни карти през първите три месеца на годината, както и по отношение на разходите в магазини.
„Вярваме, че започваме да виждаме началото на края“, коментира Кели, според когото „възстановяването е в ход“.