fallback

Германското автомобилно производство падна на нивото от 1975 г.

Само 151 500 автомобила са напуснали монтажната линия, което представлява спад от две трети на годишна база

19:04 | 05.06.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

И през май клиентите в Германия избягват автокъщите в условията на причинената от коронавируса криза. Общо са продадени около 168 000 превозни средства, само на половината от нивото им по същото време на предходната година, както съобщиха от Федералната агенция за автомобилен транспорт. Въпреки това спадът отслабва донякъде в сравнение с април. Експертите очакват данните за продажбите постепенно да се подобрят през следващите месеци.

През първите пет месеца над 990 000 автомобила бяха предадени на клиенти - с 35 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година. „След спада с 61 процента през предходния месец пазарът остава много слаб дори след отварянето на дилърите", казва Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA).

Нито един германски производител не беше пощаден от спада. Smart бе най-силно засегнат със спад на продажбите от над 90 процента. BMW отчете 62 процента по-малко продажби. Продажбите на Volkswagen са наполовина по-ниски. С дял от малко под една пета SUV-овете са най-силният сегмент от новорегистрираните автомобили, следвани отблизо от компактния клас с около 19 процента.

Спадът на продажбите върви ръка за ръка с по-малко поръчки. Поръчките, получени от вътрешността на Германия през май, са с 46 процента под тези от предходната година, докато поръчките от чужбина са с 32 процента по-ниски.

Производството на автомобили продължава да е повлияно от последиците от причинената от коронавируса криза, както допълнително обяви VDA. През май германските производители на автомобили рестартираха бавно производството си: само 151 500 автомобила са напуснали монтажната линия, спад от две трети. След първите пет месеца производството е малко под 1,2 милиона, най-ниското ниво от 1975 г.

Въпреки лекото отпускане на мерките през май автомобилната индустрия все още е в дълбока криза, казват консултантите от Ernst & Young (EY). „Субсидиите за покупка (на електрически коли) биха могли да помогнат за прекратяване на „стачката на купувачите“ в Германия - договореното сега намаление на данъка върху добавената стойност, от друга страна, едва ли ще внесе нов тласък на пазара на нови автомобили“, поясняват още от EY.

По-високата премия за покупка на електрически автомобили прави този сегмент още по-привлекателен - но липсва наличност на превозни средства. Няма импулси за растеж за цялостния пазар и индустрията, казват още експертите.

За годината като цяло EY очаква срив на продажбите на нови автомобили с една пета. На първо място, от решаващо значение е възможността да се ограничат негативните икономически ефекти от кризата, твърди пред N-TV партньорът на EY Петер Фус.

P { margin-bottom: 0.08in }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:23 | 13.09.22 г.
fallback
Още от виж още