fallback

Airbnb вече се самооценява на 26 млрд. долара

Това е понижение с 5 млрд. долара спрямо последното й набиране на средства през 2017 г.

20:21 | 03.04.20 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Снимка: GettyImages.com

Сайтът за краткосрочни наеми Airbnb, чийто бизнес пострада заради коронавируса, е понижил вътрешната си оценка до 26 млрд. долара. Това е понижение с 16 на сто спрямо последното й набиране на средства, предава Financial Times.

Новата цифра отразява резкия спад на резервациите, тъй като пътуващите са принудени да останат в дома си, като според данни на независимата мониторингова компания AirDNA резервациите в Airbnb са се свили с 90% на най-тежко засегнатите пазари.

Служителите са били уведомени за новата оценка от главния изпълнителен директор Брайън Чески на среща вчера, съобщава запознат източник.

За последно Airbnb беше оценена на 31 млрд. долара, след като набра финансиране от 1 млрд. долара през септември 2017 г. Оттогава обаче вторични продажби на индиректни дялове в компанията, при които продавачите получават права на приходи от бъдещо първично публично предлагане или продажба, показваха, че компанията може да струва над 40 млрд. долара към края на 2019 г.

В усилията си за набиране на капитал Airbnb е провела разговори с нови и съществуващи инвеститори за обсъждане на последното набиране на средства, казва запознат с разговорите източник, въпреки че все още не е взето окончателно решение.

Представители на компанията са провели неотдавна среща с банкерите й, за да поискат удължаване на кредитната й линия от 1 млрд. долара. Компанията спря всичките си маркетингови кампании в опит да спести 800 млн. долара.

На срещата със служителите в четвъртък Чески е отбелязал, че други туристически компании също са засегнати тежко от последиците от коронавируса. Пазарната капитализация на Expedia, Hilton и Booking.com е надолу със съответно 58%, 44% и 37%.

Запознат с финансите на Airbnb източник съобщи, че според вътрешни прогнози връщане на приходите към нивата от 2019 г. се очаква до януари догодина. Компанията постигна приходи от 4,8 млрд. долара през 2019 г., което е ръст с 35 на сто на годишна основа, съобщи запознатият източник.

Но според информация на Wall Street Journal компанията е регистрирала загуба за първите девет месеца на годината от 322 млн. долара. Airbnb отдава разходите на увеличаването на инвестициите в безопасност и осъвременяване на системите й. Преди коронавируса компанията е очаквала, че през 2020 г. приходите й поне ще са равни на разходите след приспадане на данъци, такси и амортизации.

В опит да задържи собствениците на имоти на платформата си по време на настоящата несигурност Airbnb съобщи в понеделник, че ще задели 250 млн. долара за компенсиране на част от загубените приходи на собствениците, след като те бяха принудени да възстановят пълните суми на гостите, чиито планове са били осуетени от COVID-19. Airbnb лобира успешно и собствениците на имоти за краткосрочен наем да бъдат сред бенефициентите на пакета от стимули на американското правителство на стойност 2 трлн. долара.

Понижаването на оценката поставя под още по-голямо съмнение обявения план на компанията за IPO тази година, въпреки че тя все още не е обявила променен график. Стремежът да стане публична компания беше мотивиран отчасти от изтичащи опции върху акции, притежавани от служителите й.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:39 | 06.09.22 г.
fallback
Още от виж още