Канабисът може и да не е от такова първостепенно значение като тоалетната хартия, но потребителите бързат да се запасят на фона на притеснения, че магазините, в които се продава законно, може скоро да бъдат затворени.
На 16 март продажбите на канабис за развлекателни цели отчитат ръст от 159% в Калифорния спрямо същия период на миналата година. Впечатляващ ръст от 100% има и в щата Вашингтон, както и увеличение от 46% в Колорадо, показват данни на аналитичната компания Headset Inc.
Налице е по-скромен ръст в броя на купувачите, но по-големият скок в процентите идва от няколко големи покупки. Потребителите във Вашингтон са похарчили средно по 33,7 долара за канабис, скок от 22% спрямо миналата седмица.
Опашка пред център за медицинска марихуана в Бруклин от средата на месеца.
От Leaflink Inc. – пазар за търговия на едро, забелязват сходна тенденция с увеличение от 48% на поръчките на седмична основа. В същото време платформата Weedmaps отчете 350-процентно увеличение на заявките за доставки и вземания на 16 март спрямо седмица по-рано.
Впечатление прави това, че потребителите сякаш предпочитат канабиса под формата на продукт за ядене, а не за пушене, като вероятна причина за това е възможният отрицателен ефект върху тялото предвид епидемията от Covid-19 и респираторните ефекти от заболяването. Поръчките на продукти за директна консумация са се увеличили с 18%, а на тези на растението във вид за пушене спадат с 21%, показват данните на Weedmaps.
Предстои обаче да се разбере дали търсенето на канабис ще остане повишено. В някои щати на САЩ като Ню Йорк и Сан Франциско и щата Невада магазините за продажба на медицинска марихуана остават отворени, тъй като се смятат за обекти с ключов бизнес – това означава, че могат да останат отворени при извънредно положение.
Разговорите с мениджъри сочат към „краткосрочна сила и средносрочна несигурност“, посочва Боби Бърлисън, анализатор на Canaccord Genuity. Повечето компании очакват загуба на нетни приходи през второто тримесечие заради затварянето на магазини, което само частично ще бъде компенсирано от ръста в директните доставки до потребителите.
Въпреки това потреблението на канабис може да се увеличи, тъй като повече хора си остават вкъщи, посочва анализаторът на MKM Partners Бил Кърк. „Предпочитаният порок, когато сме сами, е канабисът. Предпочитаният порок, когато сме в големи групи или сред нови хора, е алкохолът“, посочва той.