fallback

Българският железопътен сектор изостава в иновациите, смята експерт

За износа в чужбина "Експрес сервиз“ разчита на германския си партньор, съобщи заместник-управителят на компанията Цветелин Колев

10:09 | 22.05.19 г. 6

Локомотивният парк в България е много остарял и неефективен, разликата с Европа е голяма. Концепцията за акумулаторни локомотиви не е позната у нас, докато на Запад те са широко използвани. Тя всъщност е подобна на тази на електрическите автомобили. Това обясни в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria Цветелин Колев, заместник-управител на русенската компания "Експрес сервиз“.

„Нашата система е много инертна, закостеняла... Липсата на знания е водещ фактор за слабия интерес към иновациите“, коментира експертът.

Колев напомни, че компанията "Експрес сервиз“ е наследник на Локомотивния завод в Русе, като част от нейната работа е производството на иновативни малки маневрени локомотиви с дистанционно управление.

„Идеята се появи, след като видяхме, че в България маневрените локомотиви са масово ненужно големи и не са енергийно ефективни, посочи Колев. – Такъв тип локомотиви масово се използват в Западна Европа. Имаме доста продажби в България, като наши клиенти са няколко големи индустриални предприятия.“

Заместник-управителят на "Експрес сервиз“ разкри, че компанията има клиенти и от Египет, Израел, Китай и дори Австралия. За да достигне до тях дружеството разчита на германски партньор, на който е изключителен доставчик на локомотиви, и той успява да продаде техниката му по цял свят чрез търговската си мрежа.

„Световните тенденции не влияят съществено на дейността на компанията, добави нейният ръководител. – Секторът е по-скоро консервативен, той не се влияе толкова от световните икономически процеси.“

Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:33 | 13.09.22 г.
fallback
Още от виж още