Откритите досега бази за ремонт на самолети в България и хангарите, които предстои да заработят, повишават значително перспективите пред авиотехниците, заяви главният оперативен директор на Института по въздушен транспорт Душан Станулов при откриването на учебната година в колежа към Института.
Авиоиндустрията се развива и в световен мащаб в момента осигурява 63 млн. работни места, годишно превозените пътници са 3 млрд., а генерираният продукт е на стойност 2,7 трлн. долара, коментира Станулов. Той цитира прогнози на производителите на авиационна техника, според които след 20 години броят на самолетите, както и необходимите за обслужването им пилоти и механици ще се удвоят.
„Изключително големи са перспективите пред хората, които обучаваме, защото се увеличава търсенето на авиомеханици“, заяви директорът на Колежа по въздушен транспорт Антония Гаврилова. Тя посочи, че още при практиката поне 50% от колежаните намират работа във фирмите, в които провеждат своето обучение, а на финала договори подписват 80-85%, като част от младежите се реализират в чужбина.
„След като са завършили колежа и натрупат стаж като авиомеханици, те имат право да получат т. нар. бревет, който им дава да право сами да подписват документите за извършен ремонт и са търсени много на пазара на труда“, каза тя. Душан Станулов уточни, че в момента заетите в базата на „Луфтханза Техник“ авиационни механици са над 1000. В Пловдив, където френското предприятие „Латекоер“ инвестира в завод за самолетни части, прогнозата е, че ще са необходими 800 механици в следващите години. Заедно с новите хангари, които ще заработят на Летище София, нуждите на нашата индустрия ще бъдат надхвърлени четири до пет пъти, останалото е експорт, каза Станулов.
В колежа се приемат завършили средно образование ученици, владеещи английски език, които трябва да покрият определено входно ниво. Колежаните заплащат сами обучението си.