Две от най-големите кафенета в Италия подсилват своето присъствие в Милано в близост до мястото, където американският им конкурент Starbucks ще започне инвазия следващата година, пише Ройтерс.
Lavazza открива първото заведение, недалеч от обновения площад от 19-ти век, където Starbucks ще отвори първия си италиански магазин - "Reserve Roasteries", предлагащ специални кафета и изискана храна.
Друга италианска марка, illycaffe, откри своето луксозно кафене близо до Starbucks през май, в уютен двор на една от най-посещаваните улици в Милано.
Двете италиански марки отричат ходовете им да са в отговор предстоящото пристигане на световния съперник. Но експерти подозират, че това не е съвпадение.
"Lavazza и illycaffe искат да покажат, че са там, когато пристигне Starbucks", казва Жан-Пол Гаярд, който ръководи Nespresso в продължение на 10 години, преди да основе швейцарската компания Ethical Coffee Company.
Битката в Милано отразява световната конкуренция между големите марки, които се опитват да спечелят от растящия пазар на хора, които са готови да плащат доста за качествено еспресо в луксозните бутикови кафенета.
Миналата седмица компанията за хранителни продукти Nestle обяви, че придобива мажоритарен дял в Blue Bottle Coffee, в опит да разшири присъствието си в САЩ, на фона на увеличаващото се търсене на добри смеси кафе. Nestle ще плати около 425 млн. долара за 68% дял в базираната в Оукланд, Калифорния, компания. Blue Bottle продава кафе директно на потребителите онлайн и управлява 40 магазина в САЩ и Япония. Този брой се очаква да нарасне до 55 до края на 2017 г., от 29 година по-рано.