На територията на България са регистрирани около 800 електромобила, от които около 30 са Tesla, каза пред Bloomberg TV Bulgaria Илия Левков от клъстер „Електромобили“.
По думите му България би има предимство при производството на малки серии електромобили.
Възможност за развитието на този сектор в страната е и смяната на двигатели с вътрешно горене с електрически, смята Левков.
Общините и логистичните компании са ключов фактор за пробив и навлизане на електрическите автомобили в България, коментира още експертът.
Вижте още във видеото:
Можете да гледате още в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 8 години Средно 80 км на ден е фалшиво, защото тези 20К км на година включват около 10К (средно :) ) извънградско, което обикновено е на дистанции над 200 км - примерно Сф-Варна или Сф-Солун или Сф-Виена. Това "средно" няма как да го покриеш с електрокар. Отделно ми е интересно, петък вечер 200'000 коли като се юрнат от Сф и спрат да зареждат по средата на пътя, и като всяко "бързо" зареждане е 20 минути, колко време ще им трябва да се заредят ? А колко електропреносна инфраструктура ще им трябва на същите 200'000 коли, ако всяка ще иска да си "сипе" само около 50 КВч. ? Говорим за енергия от порядъка на 10 ТВч. !!! В рамките на 2-3 часа - ще ти клекне и АЕЦ-а даже... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 90% от автомобилите в България изминават до 20 000км годишно, което е около 80км дневно (5 дни в седмицата). И точно защото това е масово (не само в България) на Нисан "електрокара" се радва на небивал успех въпреки малката си батерия(160км). А в градове като Лондон карането на електромобил в центъра ти спестява над 10 паунда на ден само от такси (което общо взето е равносилно на лизигна на автомобила). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Айде като почнат да изминават по 800-900 км се едно зареждане и почнат да се зареждат за по 15-20 минути, тогава да ни занимават с тези електрокари.Ще спрем да зареждаме дизел, ще почнем да зареждаме с въглища :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години При положение, че теслА-та са едва под 4%, защо ни занимавате с тях ? Кои са останалите, кой е на първо място ? Това статия ли е или реклама на една фирма ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар