Лондон остава лидер в класацията на най-желаните дестинации от глобалните тъговски марки на консултантската компания JLL, пише онлайн изданието property-magazine.eu. Британската столица е еднакво предпочитана от брандовете в по-ниската и средна ценова категория, премиум брандовете и луксозните ритейлъри, посочва компанията в нов доклад.
Данните се базират на проучване сред 240 международни компании от търговския сектор и 140 града по света.
Второто място в класацията е за Хонконг, а третото – за Париж. Топ 10 се допълва от Дубай, Ню Йорк, Шанхай, Сингапур, Пекин, Кувейт и Токио.
Градовете от Азия обаче доминират в подреждането, а градовете от Близкия изток също набират скорост в класацията. Сред най-значимите дестинации за търговците се нареждат още Абу Даби, Джеда и Рияд, както и големите градове в Китай, Токио, Осака и Банкок.
Една трета от градовете в топ 15 са от Близкия изток, а 18 от градовете в топ 50 са от Азия. Основен двигател на интереса към тези райони е размерът на пазарите.
Същевременно градовете от Северна Америка са една четвърт от топ 50 на класацията. В топ 5 влиза само един – Ню Йорк. Другите предпочитани дестинации са Сан Франциско, Маями, Чикаго и Лос Анджелис.
В доклада се посочва, че търговската индустрия се променя в структурно отношение заради засилването на електронната търговия. Въпреки онлайн търговията обаче, търсенето на точното физическо пространство на правилната локация е по-силно отвсякога, коментира Джеймс Браун от JLL.
“Границите са все по-малък проблем за търговците и глобалният пазар все по-бързо се адаптира към промените”, допълва той.