Единственият в България завод за сглобяване на автомобили - Litex Motors край Баховица, е спрял дейност, като се е разделил с половината си персонал.
От Great Wall коментираха пред Automedia.bg, че има спиране на производството, но то е временно. Причината са множеството коли на склад, както и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които видяхме на салона в София. Въпросните нови модели покриват нормите на Евро 6.
По-рано в. "Телеграф" съобщи за спирането на завода, пояснявайки, че причината е, че произвежданите там коли не отговарят на стандарта Евро 6, който ЕС въведе като задължителен за новите автомобили. Според медията е бил съкратен и половината персонал.
Към момента няма яснота кога точно ще бъде възобновено сглобяването на коли. От Great Wall бяха категорични, че заводът няма да бъде закрит, но говорител на компанията потвърди пред Automedia.bg, че информацията за съкращаването на персонала е достоверна.
От компанията допълниха, че продажбите им в България през 2015 година са били с 4% по-високи спрямо предходната година. Така пазарният дял на Great Wall у нас достига 2,12%.
Припомняме, че заводът в Ловеч бе открит през февруари 2012 година. Към момента сглобените в България коли се пласират на няколко европейски пазара, сред които Италия, Румъния, Македония и Сърбия.
Още по темата четете в Automedia.bg
преди 8 години За китайските коли си прав - няма кой да плати тези високи цени за недоказани китайски автомобили със сравнително лоши технически характеристики, най-вече на двигателите, висок разход и българска сглобка.Но за Шкода защо така реши? Продават все по-добре в целия свят, по 1 млн. броя годишно някъде.http://skoda-***.cm/en/company/investors/sales-results отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години много си повЕрваха от Литеск мотърс....сложиха им цени като да истински автомобили...Н-6 , дизела 4Х4 е 45 000 лв.....Кога и кой ще извади такива пари ??Таргетът им е като на Москвича ..някога...най-достъпните...ако свалят цените поне с 40 % ...имат шанс за продажби.Непозната малка , още повече китайска НЕ може да влезе на Пазар с доминация на немски возила При Тези цени ...Шкода Издъхнаха..не продават...и те си поверваха и пътуват Надолу отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма е вече и НАШАТА банка да удар едно рамо. А ЕВРО 6 ще постигне на кукуво лято без значителни инвестиции.А още колко от освободените работници ще ги чакат пак да ги повикат... Авто заводите или техните под изпълнители в Европа (Словакия, Унгария, Германия, Англия а дори и Франция) биха могли да поемат някои по-квалифицирани кадри и то бързо. За някой производители в Англия зная от първа ръка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма нищо по постоянно от временното - ше тръгне ама друг път вече:))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма нищо по постоянно от временното - ше тръгне ама друг път вече:))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да, нищо работа, ама тъжно е :( А иначе в Македония отива Aston Martin http://***.investor.bg/***/444/a/aston-martin-moje-da-pravi-koli-v-makedoniia-209331/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 2% значи 400-500 коли отговор Сигнализирай за неуместен коментар