IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заводът на Litex Motors спира временно дейност

Причината са множеството коли на склад и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които покриват нормите на Евро 6

13:57 | 13.01.16 г. 27
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заводът в Ловеч. Снимка: Automedia.bg</p>

Заводът в Ловеч. Снимка: Automedia.bg

Единственият в България завод за сглобяване на автомобили - Litex Motors край Баховица, е спрял дейност, като се е разделил с половината си персонал. 

От Great Wall коментираха пред Automedia.bg, че има спиране на производството, но то е временно. Причината са множеството коли на склад, както и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които видяхме на салона в София. Въпросните нови модели покриват нормите на Евро 6. 

По-рано в. "Телеграф" съобщи за спирането на завода, пояснявайки, че причината е, че произвежданите там коли не отговарят на стандарта Евро 6, който ЕС въведе като задължителен за новите автомобили. Според медията е бил съкратен и половината персонал. 

Към момента няма яснота кога точно ще бъде възобновено сглобяването на коли. От Great Wall бяха категорични, че заводът няма да бъде закрит, но говорител на компанията потвърди пред Automedia.bg, че информацията за съкращаването на персонала е достоверна.

От компанията допълниха, че продажбите им в България през 2015 година са били с 4% по-високи спрямо предходната година. Така пазарният дял на Great Wall у нас достига 2,12%.

Припомняме, че заводът в Ловеч бе открит през февруари 2012 година. Към момента сглобените в България коли се пласират на няколко европейски пазара, сред които Италия, Румъния, Македония и Сърбия.

Още по темата четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от виж още

Коментари

17
rate up comment 10 rate down comment 1
Людени
преди 8 години
Мдаааа .... израза (му) беше "къщичка за птиченце" .... и "къщичка за кученце" .... копйто си ги спомня бисерите му !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 17 rate down comment 6
Стоян Петров
преди 8 години
Предлагам на Ганчев да започне производство къщички за птички. Човек със самочувствие без покритие-професионално, морално, физическо или интелектуално.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 11 rate down comment 1
i_ivanov80
преди 8 години
Пич, напълно подкрепям това, което казваш.Само не разбирам защо се хващаш да обясняваш на някаква ученичка 8-и клас как функционира пазара на коли.Важно било колко били продавали тук .. ще падна от смях.При 20300 продадени коли за 2100 са на шкода, което значи пазарен дял от 10%. Айде кажи ми, че това е малко ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 8 rate down comment 4
data
преди 8 години
ъ , приятелче има пикап от марката . Ми , доволен е !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 1
obafeme
преди 8 години
временните неща са най-постоянни
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 19 rate down comment 3
SimeonAtanasov
преди 8 години
Е, как да не ни интересува? Шкодата си е Шкода - както в България, така ив Чехия, така и по целия свят (мой термин). Грейт уол си е Грейт уол - и у нас, и в Китай. Шкода правят качествени коли на сравнително ниска цена и продават много. Ако 1 млн. бройки годишно ви се виждат малко...А България изобщо не сме релевантни за автоиндустрията и пазара. Ние нямаме на практика пазар на нови автомобили, 20 хиляди са пренебрежително малко число. Тук се купуват по 200 хиляди стари коли годишно, нов внос.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 33 rate down comment 3
bertram
преди 8 години
къде са тръгнали да продават в държава със средна пенсия 120 евро в която държавните институции купуват лимузини и джипове по 100-200К при положение, че имат сглобени на местна почва коли...било то китайски.... държавната ни администрация да не е като немската или японската, че да се вози на немски лимузини и японски джипове...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 40 rate down comment 3
toto
преди 8 години
Китайски коли на цени като нова корейска с два пъти по-лошо качество и по-висок разход ... не знам как очакваха да пробият при положение че марката е под Дачия дори, а цените над :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 19 rate down comment 3
stefi
преди 8 години
Колега....Идеше реч за БГ завод за автомобили ..спрял поради нереализирана продукция....ние сме Тук и ни касаят Продажбите Тук... вносителят на Шкода Също си изкарва хляба Тук и са важни тукашните продажби...може Шкода да продават много..(в което се съмнявам Много ;)) ..но Тук не продават и трябва да се адаптиратв целият свят (термин Ваш) ..стават Много различни неща..но това не ни касае
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 2
Mito Karamitov
преди 8 години
Стеффи лИбоФФ моя защо така за Шкодата???Според мен си искала да кажещ че Шкодата са ги размазали китайчетата:)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още