fallback

Откъде идват евтините китайски таблети

Производителите на чипове вършат по-голяма част от техническата работа и след това продават шаблон за направата на устройствата

17:38 | 19.07.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Купуването на таблет в Шънджън може да се окаже главозамайващо преживяване. В намиращия се на югоизток китайски метрополис Хуакиангбей множество почти идентични таблети с Android се съревновават за място на рафтовете на магазините.

Марките им са непознати – Ramos, Teclast, Ployer, Colortab и Iawai. Белите им панели смътно напомнят за iPad, но устройствата се продават за по-малко от 299 юана (48 долара). Въпросът е откъде се появиха толкова много производители на таблети и как могат да създават толкова евтини устройства, пише Wall Street Journal.

Силициевата долина наскоро прояви интерес към развиването на бизнес с въпросните производители на таблети. По този начин тя хвърли светлина към множеството малки компании, които заедно се превърнаха в основна сила на пазара. Анализаторите твърдят, че въпросните фирми в Шънджън произвеждат около 45% от всички таблети в света. По-голямата част от тяхната продукция се продава в Китай и в други развиващи се пазари, което оказва натиск върху цените на продуктите на големи играчи като Apple и Samsung.

Много от производителите на таблети в Шънджън са започнали като са създавали по-проста електроника, като MP3 плейъри например.

„Това, че правихме MP3 плейъри, ни даде умението как да се насочим към все по-сложни устройства като таблетите“, твърди Уан Циуян, главен изпълнителен директор на компанията за таблети Ramos.

Но между MP3 плейърите и таблетите все още има голяма технологична пропаст, а тези малки фирми са успели да я прескочат доста бързо. Ключът към успеха им се крие в производителите на чипове като тайванската Mediatek и китайската Rockchip, които вършат по-голяма част от техническата работа за тези компании и след това им продават шаблон за направата на устройства, твърдят анализаторите.

Чрез разпределянето на разходите за проучвания сред всички потребители, тези производители на чипове са в състояние да предоставят много по-евтини решения за таблети, отколкото ако някой производител самостоятелно прави всичко. Освен това шаблоните позволяват на малките фирми с ограничени ресурси за проучване и развитие да влязат в сектора.

Тези производители на чипове са помогнали на компаниите в Шънджън да правят евтини таблети и да реагират бързо на новите тенденции, твърди Антонио Лиу, анализатор в компанията за пазарни проучвания IDC.

„Те имат производители на панели, доставчици на процесори, производители. Това се е превърнало в затворена екосистема с висока ефективност“, допълва експертът.

В допълнение към всичко това в Китай се забелязва тенденция ключовите устройства на големите играчи да бъдат измествани от тези на малките местните марки. Много от производителите от Шънджън започнаха да пускат силно наподобяващи iPad таблети. Истината е, че голяма част от устройствата на китайския пазар са бели, в стила на продукта на Apple.

Но Ramos е положила повече усилия за пускането на таблет с неин дизайн.

“Искаме да изградим наша собствена марка“, твърди Уан. „Ние искаме да си сътрудничим с международни фирми и да се научим как да бъдем по-глобално насочена компания“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:49 | 14.09.22 г.
fallback
Още от виж още