Производителят на автомобилни гуми Michelin отчете спад на печалбата за 2013 г., провокиран от поскъпването на еврото и по-високите разходи за преструктуриране. Въпреки това от френската компанията представиха позитивните си нагласи за настоящата година, през която се очаква възстановяване в обема на продажбите.
Базираното в Клермон-Феран дружество изгуби позиции в някои от ключовите си пазари през миналата година. Надеждите за 2014 г. са насочени към силно възстановяване, стимулирано от прогнозното по-високото търсене в бързо развиващия се свят, пише MarketWatch.
Нетната печалба на Michelin отстъпи до 1,13 млрд. евро спрямо 1,57 млрд. евро година по-рано. Поскъпването на единната европейска валута спрямо другите две основни парични средства в света – доларът и йената, е коствало на компанията 230 млн. евро. Еднократна загуба от 260 млн. евро пък са донесли разходите за преструктуриране, докато други 516 млн. евро са били изгубени поради грешно ценообразуване и проблеми с продуктовата гама.
Негативните ефекти бяха частично компенсирани от поевтиняването на суровините, което осигури на компанията 619 млн. евро. Други 275 млн. евро пък бяха спечелени от свиване на разходната част.
Michelin обяви, че се насочва към увеличаване с най-малко 3 на сто в обема на продажбите през тази година. Компанията ще се стреми да генерира възвръщаемост на вложения капитал от повече от 11 на сто след постигнатите през 2013 г. 11,9%.
Производителят на автомобилни гуми очаква да привлече свободни парични средства на стойност повече от 500 млн. евро след 1,15 млрд. евро през 2013 г. Дружество заяви също, че ще запази своите капиталови разходи на ниво около 2 млрд. евро през 2014 г.
Силното представяне при паричните потоци през миналата година позволи на Michelin да намали нетния си дълг до рекордно ниското ниво от 142 млн. евро към 31 декември, което е спад от 1,05 млрд. евро година по-рано.
Непосредствено след публикуването на отчета листнатите на борсата в Париж книжа на компанията поскъпват с 1,8 на сто до 82,46 евро за брой.