Netflix, Hulu, и YouTube залагат на оригинални свои видео съдържания. Сега по всичко изглежда, че и Amazon ще прави същото.
Поне така предполага авторитетното списание Fortune, позовавайки се на информация от социалната мрежа за кариерно развитие LinkedIn.
Джо Луис, новият изпълнителен директор на базирания в Лос Анджелис технологичен гигант, изброява позициите си в сайта, сред които е и „вицепрезидент за оригинално тв съдържание“ в Amazon. Amazon не отговаря на искането за коментар от страна на журналистите, но малко след като Fortune иска допълнителна информация, Люис променя длъжността. Понастоящем той е вписан като вицепрезидент по производството в Amazon Studios.
Преди да премине в Amazon, Луис е отговарял за производството и в 20th Century Fox. По този начин той има нужната квалификация, за да ръководи поделение за телевизионни сериали.
Още преди почти месец и технологичният сайт GigaOm писа, че Amazon е търсил изпълнителни директори за свои творчески проекти. Дъщерното на концерна калифорнийско студио Sherman Oaks е натоварено с производството на оригинално съдържание, писа GigaOm.
Подобен ход обаче няма да е голяма изненада. Интернет компаниите все по-трудно си набавят ексклузивни лицензи за дистрибуция на филми и сериали. Затова някои от тях произвеждат собствени или се опитват да се договарят директно с продуцентите, като Yahoo, която преследва подобна стратегия от дълго време насам, до успешните в САЩ оператори на поточно видео Netflix и Hulu.
През февруари Bloomberg съобщи, че видеоуслугата на Amazon Prime е имала към края на октомври 2011 г. едва 5 млн. абоната, което се възприема като разочароващ резултат. Анализатори очакваха към този момент ползващите услугата да са поне два пъти повече.
В САЩ Prime струва 79 дилара на година - доста по-малко от изпадналата междувременно в криза конкурентна услуга Netflix, която е лидер на пазара с годишна такса от 92 долара на година.