LVMH отслаби опасенията за въздействието на протестите в Хонконг върху продажбите на луксозни стоки на ключовите китайски потребители и хвърли ръкавицата на своите конкуренти с по-бързия от очакваното ръст на приходите, пише Bloomberg.
Приходите на компанията за модни стоки за третото тримесечие са нараснали с 19 на сто. Представянето на базираната в Париж модна къща е следено внимателно от анализаторите, като показателно за целия сектор за луксозни стоки, а сега тя отчита „забележителни“ резултати с марките Louis Vuitton и Christian Dior. Анализаторите прогнозираха 15% ръст.
Книжата на LVMH записаха 5,5% повишение на стойността в Париж – най-големият скок от януари насам, а от началото на годината цената им е нараснала с 45%. Собственикът на Gucci – Kering, и Richemont отчетоха по-малки ръстове.
Представянето на лидера в индустрията за луксозни стоки намали част от притесненията за ефекта на случващото се в Хонконг, като показва, че китайското търсене, което до голяма степен е двигател на растежа в индустрията, остава голямо. Демонстрациите срещу затягането на хватката на Китай над Хонконг, ограничиха пътуванията до града – ключова дестинация за пазаруване, от страна на китайците от континенталната част. Въпреки това те успяват да си набавят лускозни стоки от другаде.
„Вярваме, че голяма част от слабостта на Хонконг е компенсирана от други пазари“, коментира анализаторът на Citi Томас Чуве. „Това поставя летвата за конкурентите доста високо“.
Общите приходи от продажби на конгломерата са нараснали с 11% до 13,3 млрд. евро, надминавайки консенсусната прогноза за 9%.
„Съединените щати и Европа се радват на добър напредък през третото тримесечие, както и Азия, въпреки по-сложните условия в Хонконг“, посочва компанията.