IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо френските автомобилни производители не се притесняват от митата?

Renault и PSA успяха да увеличат значително рентабилността си

11:29 | 27.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Френският автомобилен производител Renault SA успява да работи по-рентабилно през първата половина на годината, подобно на своя местен конкурент PSA, макар и да не покачва толкова силно рентабилността.

И двата производителя на автомобили считат Европа за свой основен пазар, изолирайки ги от търговските войни, които засилват притесненията в голяма част от автомобилната индустрия. Оперативният марж на Renault е нараснал до рекордните 6,4% спрямо 6,2 на сто преди година, поясни в петък в изявление компанията. Маржът при PSA - производител на автомобилите с марките Peugeot, Citroen и Opel, достига обаче 7,8%, предава Bloomberg.

Оперативната печалба на Renault през първата половина на годината се повишава с повече от 5% до 1,9 млрд. евро, както обяви компанията в петък в централата си в Болон-Бианкур. Приходите от продажби са се увеличили с едва 1,4% до 30 млрд. евро въпреки значителния ръст на продажбите на единица продукция, като причината според концерна е преди всичко силното евро.

Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Гон говори за нестабилна среда.

Въпреки това оперативната печалба възлиза на 1,91 млрд. евро спрямо 1,82 млрд. евро преди година, докато нетната печалба е 2,02 млрд. евро – с почти една пета по-ниска от постигнатата преди година печалба, тъй като участието в Nissan не се е отплатило толкова силно. Французите държат 43% от японския автомобилен производител.

Renault потвърждава и годишната си прогноза. Като се изключат ефектите от обменните курсове и придобиванията и продажбите се очаква приходите да нараснат стабилно, а оперативният марж да продължи да надвишава 6%.

Конкурентът PSA повишили значително маржа си през първата половина на годината, отчасти защото икономиите и по-скъпите джипове са увеличили печалбата. Германският производител Opel, придобит през миналата година, също е допринесъл с неочаквана оперативна печалба.

Благодарение на добрите данни в четвъртък PSA Group за първи път от десетилетие задмина френския си конкурент по пазарна капитализация. Борсовата оценка на PSA достигна почти 21,5 млрд. евро (25,1 млрд. долара), след като акциите ѝ поскъпнаха с 16 на сто за последните два дни, приключвайки сесията в четвъртък на най-високото си ниво от 2011 г. Пазарната капитализация на Renault възлиза на 21,3 млрд. евро. 

Отвъд Океана и трита големи производители на автомобили намалиха финансовите си перспективи за годината през тази седмица, посочвайки редица причини, включително по-високите цени на суровините и увеличаването на търговските бариери. Hyundai Motor Co. и производителят на Mercedes-Benz Daimler AG също отбелязаха слаби тримесечни данни.

Нарастващите търговски бариери добавят ново предизвикателство за бранша, преди всичко за компаниите с глобални операции. Около половината от всички автомобили, продавани в САЩ от германски производители, като Daimler, се внасят от Европейския съюз. И въпреки че производителите спечелиха отсрочка през тази седмица, след като двамата основни търговски партньори САЩ и ЕС излязоха от търговската война, за да водят по-нататъшни преговори, САЩ продължават своята размяна на удари с Китай, което засяга доставките на BMW AG и Mercedes.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:05 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още